logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۹۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان خبرداد

نامگذاری برخی از میادین زنجان به نام شهدای زن

نامگذاری-برخی-از-میادین-زنجان-به-نام-شهدای-زن
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: امسال برخی از میادین و مراکز از جمله پارک بانوان غرب زنجان به نام شهدای زن نامگذاری می‌شود.

به گزارش موج رسا; علی کاظمی امروز در جمع خبرنگاران در نشست خبری کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، با تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهارداشت: اولین تظاهرات بانوان علیه رژیم ستمشاهی در زنجان برگزار و این شهر الگوی سایر استان‌های کشور شد.

وی با اشاره به تقدیم ۲۹ شهید از استان زنجان در دوران انقلاب، افزود: هفت شهید زنجانی در ۲۱ بهمن سال ۵۷ به شهادت رسیدند. 

این مسئول شهید مرتضایی را اولین شهید انقلاب در زنجان عنوان کرد و گفت: ۲۴ نفر جانباز انقلاب داریم که باید الگوی جوانان و نسل‌های آینده‌های باشند. 

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان از ثبت ۲۱ پرونده برای آزادگان سیاسی استان زنجان خبر داد و افزود: نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از آزادگان سیاسی دوران دفاع مقدس هستند. 

کاظمی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ عنوان در دهه فجر انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۲ برنامه ابلاغ شده است. 

وی برضرورت استفاده از ظرفیت‌ها برای تبیین انقلاب تاکید کرد و ادامه داد: همه اقشار در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند که برنامه‌های ترویجی در این زمینه برگزار می‌شود. 

این مسئول یادآورشد: کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز برای ۱۷ هزار زن شهید و جانباز در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که باید نسبت به معرفی شهدای استان زنجان نیز اقدام شود. 

وی با اشاره به تقدیم ۴۱ شهیده زنجان، افزود: از این تعداد ۳۶ شهید در بمباران به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به کم کاری‌های انجام شده در خصوص نامگذاری خیابان‌ها و میادین به نام شهدای زن، افزود: امسال برخی از میادین و مراکز از جمله پارک بانوان غرب زنجان به نام شهدای زن نامگذاری می‌شود. 

کاظمی با بیان اینکه هفته فرهنگی زنجان از ۱۱ تا ۱۷ بهمن با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و با هماهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان برگزار می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های دهه فجر، روز شهید و سه ماهه آخر امسال با رویکرد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد:  دیدار با نماینده ولی‌فقیه، حضور در مزار شهدای انقلاب و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا به صورت ویژه و اجرای طرح پایش سلامت از دیگر برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در زنجان است. 

این مسئول از برگزاری یادواره‌های شهدا در درب منزل و تجلیل از رزمندگان و خانواده‌های شهدا خبر داد و بیان داشت: بازدید از آثار موزه شهدا و زیارت مجازی قبور شهدا و موزه شهدا، تجلیل از نخبگان و ممتازین و برگزاری نمایشگاه و تکریم از مادران و همسران شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: استان زنجان دارای ۱۵۰ شهید جاویدالاثر است که هنوز ۱۰۲ نفر از شهدا تعیین تکلیف نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر