logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۹۳۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر نیرو:

38 پروژه بزرگ صنعت برق تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

38-پروژه-بزرگ-صنعت-برق-تا-پایان-امسال-به-بهره‌برداری-می‌رسد
وزیر نیرو با اشاره به اینکه از ابتداي سال جاري بهره‌برداري از 250 پروژه صنعت آب و برق در سطح کشور برنامه‌ریزی شده بود گفت: از این تعداد 38 پروژه بزرگ باقی مانده نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; رضا اردكانيان امروز در مراسم افتتاح ۱۴ پروژه بزرگ صنعت برق زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: 75 درصد انرژي استان زنجان که در حوزه صنعت و کشاورزي مصرف مي‌شود جای دلگرمی دارد.

وی تصریح کرد: اين ميزان مصرف در بخش صنعت و کشاورزي، يکي از شاخص‌هاي سلامت مصرف انرژی است.

وزیر نیرو تاکيد کرد: انرژي برق با هزينه بالا توليد شده و منابع آن سوخت‌هاي فسيلي و تجديد ناپذير است، و يکي از بهترين موارد مصرف، در شرايطي است که منجر به توليد و افزايش ثروت شده و به شرايط اشتغال و اقتصاد استان و منطقه کمک کند. 

وی ابراز کرد: از ابتدای سال جاری بهره‌برداری از 250 پروژه صنعت آب و برق در سطح کشور با سرمايه‌گذاري 55 هزار ميليارد تومان در قالب پويش سراسري  هرهفته الف-ب- ايران برنامه‌ریزی شده است.

اردکانیان ابراز کرد: در 54 روز باقي‌مانده تا سال جاري 38 پروژه بزرگ ديگر به بهره‌ برداري مي‌رسد.

رجبي مشهدي معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي شرکت توانير نیز عنوان کرد: سه طرح بهينه ‌سازي شبکه برق شامل بهينه‌سازي شبکه و کاهش تلفات سيم مسي به کابل خودنگهدار، هوشمندسازي و طرح ضعف ولتاژ و اجراي پروژه‌هاي توسعه و احداث و روشنايي معابر علاوه بر پروژه برق‌رساني به چهار روستاي شيرميشه، ميناب، لهجبین و سرخه ديزج با هدف تامين برق روستايي 65 خانوار با سرمايه‌گذاري 608 ميليارد ريال به بهره‌ برداري رسيد.

وي افزود: بيش از 75 درصد از انرژي برق استان زنجان در بخش صنعتي و كشاورزي مصرف مي‌شود، در اين استان 17 مشترک صنعتي بزرگ و 9 شهرک صنعتي با ظرفيت حدود 945 مگاوات مشغول فعاليت هستند.

در ادامه این مراسم فتح‌الله حقيقي استاندار زنجان نیز با اشاره به اينکه دستگاه‌هايي که بتوانند در شرايط کرونايي اقدامات خوبی در حوزه کاری خود انجام دهند تقدیر می‌شوند ابراز کرد: وزارت نيرو در اين خصوص پيشگام بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح برق اميد تصريح کرد: علاوه بر هدف اصلي طرح برق اميد که ايجاد فرهنگ صحيح مصرف و مديريت مصرف برق در فصل‌هاي گرم و سرد سال است، کمک بسزايي به اقشار کم درآمد جامعه در اين شرايط کرونايي می‌کند.

حقيقي با بیان اینکه پويش هرهفته الف-ب-ايران که از نيمه دوم سال 98 با هدف اميد آفريني و خلق انگيزه برنامه‌ريزي و آغاز شده است ادامه داد: دستاوردهاي افتخارآميز در عرصه صنعت آب و برق از طريق آن به مردم معرفي شود./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر