logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۹۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گزارش/بخش دوم

وعده‌های توخالی دولت تدبیر/ روحانی به مصوبات حوزه راه‌های زنجان هم عمل نکرد+سند

وعده‌های-توخالی-دولت-تدبیر-روحانی-به-مصوبات-حوزه-راه‌های-زنجان-هم-عمل-نکرد+سند

در حالی حسن روحانی قرار است فردا به زنجان سفر کند که هنوز به مصوبات سال ۹۳ خود جامه عمل نپوشانده و بدقولی را پشت بدقولی دیگر پنهان کرده است.

به گزارش موج رسا; قرار است فردا حسن روحانی برای مردم زنجان سخنرانی کند، او اواخر مهر ماه سال ۹۳ در نهمین سفر استانی خود به زنجان آمد و قولهای فراوانی را برای توسعه این استان داده بود، با توجه به نزدیکی استان زنجان به پایتخت٬ بخش راه نیز در این سفر مورد توجه قرار گرفت و مصوباتی نیز در این زمینه گذرانده شد.

در این سفر دولت یازدهم ۷۲ پروژه را برای توسعه استان زنجان در نظر گرفته بود و طبق قول حسن روحانی این پروژه‌ها می‌بایست تا پایان سالهای ۹۳ و ۹۴ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسیدند.

طبق اسناد موجود کل مبلغ اعتبار ۷۲ پروژه ۳۹۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و قرار بود ۵۰ پروژه در سال ۹۳ و ۲۲ پروژه نیز در سال ۹۴ تحویل و به بهره‌برداری برسند، مبلغ اعتبار سال ۹۳ حدود ۲۴۶ میلیارد تومان و برای سال ۹۴ نیز ۱۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

حسن روحانی که مهمترین وعده اقتصادیش چرخ چرخ اقتصاد بود در سال ۹۳ در جمع مردم زنجان قول داد که همه ۷۲ پروژه را تا پایان سال ۹۴ به اتمام برساند، پروژه‌هایی که برخی حتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت داشتند اما هنوز هم به افتتاح نرسیده‌اند، او همچنین قولهای فراوانی را در بخش صنعتی استان زنجان داده بود که آنها نیز بر زمین مانده‌اند.

فردا روحانی دوباره به زنجان می‌آید حال مهمترین سوال مردم این است که وی چه اندازه به قولهای خود عمل کرده است، در روزهایی که کمتر از ۱۰۰ روز از عمر دولتش باقی است.

وزیر پر حاشیه روحانی که در سالهای مختلف این دولت بنا به اظهارنظرهای حاشیه‌ساز خود خبرساز شده با فراموشی وعده‌های سال ۹۳ روحانی برای استان زنجان دست وی را در حوزه راه نیز خالی گذاشته است، همانطور که در حوزه تربیت بدنی عملکرد روحانی برای زنجان تقریبا هیچ است.

تعریض و چهار بانده نمودن ۱/۳ کیلومتر اول زنجان-بیجار و عملیات باند دوم محور زنجان-بیجار به طول ۲۸.۵ کیلومتر از طرح بهسازی راه اصلی زنجان-تکاب و زنجان بیجار یکی از ۷۲ مصوبه سال ۹۳ حسن روحانی در زنجان بود و باید این مصوبه حداکثر تا پایان سال ۹۴ تکمیل می‌شد.

گفتنی است که جاده زنجان-بیجار یکی از جاده‌های پر تردد و حادثه‌خیز استان زنجان است، در این مسیر کارخانه فولاد سهند، کارخانه سیمان قرار دارد و پتروشیمی زنجان نیز در این مسیر در حال ساخت است که سبب شده اتومبیلهای سنگین نیز رفت و آمد بیشتری به این جاده داشته باشند.

در این مصوبه فقط"  ۷۰۰ متر" بخش اول که ورودی شهر زنجان از سمت جاده بیجار بوده اجرا شده است، در بخش دوم نیز که 28.5 کیلومتر بود بنا به گفته مسئولان راه و شهرسازی زنجان با گذشت سالیان سال تنها 18 کیلومتر اجرا شده اما با شرایط مطلوب آماده استفاده نیست و فقط راه برای عبور باز شده است، یعنی با این وجود بعد از گذشت چهار سال از عمر دولت یازدهم، روحانی حتی 10 کیلومتر از وعده‌های خود برای جاده زنجان-بیجار نیز عقب است.

با این شرایط مشخص نیست باند دوم این جاده در چه سالی به بیجار خواهد رسید و مردم وعده های مسُولان را در قالب عمل خواهند دید.

مصوبه دوم بخش راه قطعه قیدار سلطانیه و کمربندی شامل پل غیرهمسطح دو راهی سجاس، 20 کیلومتر کمربندی از قطعه(3) از طرح احداث باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه است.

از این مصوبه فقط تقاطع سلطانیه به بهره برداری رسیده و در مورد 20 کیلومتر کمربندی از قطعه(3) از طرح احداث باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه فعلا کار خاصی انجام نشده و مسئولان راه و شهرسازی افتتاح آن را به آینده موکول می‌کنند در حالی که می بایست حداکثر تا پایان سال 94 تکمیل می‌شد.

گفتنی است که از پروژه طرح احداث باند دوم کبودرآهنگ-قیدار-سلطانیه حدود 10۵ کیلومتر آن در داخل استان زنجان است و مسئولان استانی باید به فکر تکمیل آن باشند، این 10۵ کیلومتر به پنج قطعه تقسیم شده است که پنج کیلومتر آن کمربندی سلطانیه، قطعه دوم سلطانیه-قیدار به طول ۳۲ کیلومتر، قطعه بعدی به طول ۲۰ کیلومتر، قطعه چهارم نیز ۲۲ کیلومتر است و قطعه پنج نیز حدود ۲۵ کیلومتر است.

با این شرایط که ۱۰۵ کیلومتر از این پروژه بر عهده استان زنجان است هنوز قول سال ۹۳ روحانی برای تکمیل ۲۰ کیلومتر محقق نشده است.

سومین مصوبه حوزه راه سفر استانی حسن روحانی در سال ۹۳ مربوط به بهسازی راه اصلی منجیل سه راهی طارم است، این محور شامل ۵ قطعه بوده و مهمترین قطعه این پروژه قطعه ۲ به طول حدود ۳۶ کیلومتر است که هنوز کاری برای تکمیل آن انجام نشده است.

در حالی که در مصوبات سفر روحانی این پروژه در پنج قطعه تعریف شده اما مسئولان راه و شهرسازی مهمترین قطعه این پروژه را از مصوبه جدا می‌دانند و می‌گویند دولت برای این قطعه اعتباری در نظر نگرفته است و منظور دولت قطعه‌های یک و دو بوده است اما آن چیزی که از مصوبات سفر مشاهده می‌شود که این پروژه  را در پنج قطعه تعریف کرده و به اتمام تمامی قطعه‌ها تاکید کرده است.

با این شرایط حسن روحانی باید به مردم زنجان پاسخ دهد که دلیل بدعهدی‌هایش به مردم این استان چه بوده است؟

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر