logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۹۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

فروش اجباری کالاها همراه با روغن مایع در زنجان/ تخلفی به قیمت تضییع حقوق مصرف کننده

فروش-اجباری-کالاها-همراه-با-روغن-مایع-در-زنجان-تخلفی-به-قیمت-تضییع-حقوق-مصرف-کننده
فروش اجباری کالاها همراه با روغن مایع از جمله تخلفاتی است که برخی از شرکت‌های توزیع کننده و اصناف در استان زنجان مرتکب می‌شوند.

به گزارش موج رسا; گرانی کالاها٬ مشکلات کم فروشی٬ گرانفروشی و نبود قیمت مشخص به اندازه کافی مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه را آزار می‌دهد اما در کنار این مشکلات، این روزها خبرهایی در خصوص فروش اجباری کالاها به همراه روغن مایع شاهد هستیم که در استان زنجان نیز تکرار می‌شود.

برخی از اصناف روغن مایع را به شرط خرید کالایی دیگر عرضه می‌کنند در حالی که این موضوع کاملا غیرقانونی است.

این مشکل یکی دیگر از معضلاتی است که متاسفانه مردم زنجان در کنار همه درگیریهای روزمره و مشکلات اقتصادی با آن رو به رو هستند.

یک شهروند زنجانی در این مورد به موج رسا گفت: متاسفانه بارها شاهد این موضوع در زنجان بودم و برخی از اصناف فروش روغن مایع را به شرط خرید کالایی دیگر عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: برخی از مغازه‌داران مدعی این هستند که فروش اجباری از سوی شرکت‌های توزیع کننده اتفاق می‌افتد و توزیع روغن را در بین اصناف به شرط خرید کالایی دیگر انجام می‌دهند.

یکی دیگر از شهروند زنجانی در این مورد عنوان کرد: همه این مشکلات ناشی از ضعف نظارت‌ها اتفاق می افتد اگر نظارت تاثیرگذاری در کار باشد قطعا کسی به خود اجازه نمی دهد این تخلفات را تکرار کند.

*فروش اجباری کالا همراه روغن مایع صحت دارد

محمد قربانلو مشاور رئیس و مسئول روابط عمومی سازمان صمت استان زنجان در این مورد به خبرنگار موج رسا گفت: این موضوع متاسفانه صحت دارد و برخی از اصناف مرتکب این تخلف می‌شوند.

وی با تاکید براینکه در این راستا چندین گزارشات مردمی را نیز دریافت کردیم بیان کرد: برخی از شرکت‌های توزیع کننده فروش روغن را همراه با یک کالایی دیگر در بین اصناف توزیع می‌کنند.

مشاور رئیس سازمان صمت استان زنجان خاطرنشان کرد: عده‌ از واحدهای تولیدی روغن مایع نیز این تخلفات را انجام می‌دهند و اکثرا این تخلفات مربوط به شرکت‌های پخش است.

وی ابراز کرد: این موضوع توسط سازمان صمت در دست بررسی بوده و قطعا با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

روغن

*فروش اجباری کالا غیرقانونی است

در گفت‌وگویی که با مرتضی ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در خصوص تخلفات فروش کالا به همراه روغن مایع در زنجان داشتیم، وی با تایید این موضوع اعلام کرد که این کار کاملا غیرقانونی بوده و با عاملان برخورد می‌شود.

وی با تاکید براینکه در این راستا 3 پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است افزود: این پرونده‌ها در مرحله رسیدگی قرار دارند.

ممیزی ابراز کرد: اصناف نیز به هیچ عنوان نمی‌توانند فروش اجباری کالا داشته باشند و در صورت مشاهده این موضوع برخورد قانونی با عاملان آن انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ شرکت یا صنفی حق ندارد کالایی همراه با روغن مایع به مردم بفروشند خاطر نشان کرد: تعزیرات حکومتی به این موضوع ورود کرده و با عاملان آن برخورد خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان بیان کرد: مردم در صورت مشاهده چنین تخلفی به سامانه 124 گزارش دهند تا برخورد قانونی با متخلفان صورت بگیرد.

وی گفت: اگر شرکت یا صنفی این تخلفات را تکرار کنند جرائم آنها تا 10 برابر قابل افزایش است.

 

*کمبود روغن در زنجان نداریم

علی محمدی رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات فروشان زنجان نیز در مورد مطرح شدن موضوع کمبود روغن مایع در زنجان به موج رسا گفت: هیچ کمبودی از لحاظ توزیع روغن مایع در زنجان وجود ندارد و اگر موضوعی در این رابطه در شبکه‌های اجتماعی و یا در بین مردم مطرح می‌شود، شایعه است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر تقاضایی برای عرضه روغن مایع از سوی مباشران تعیین شده وجود ندارد عنوان کرد: در یک هفته گذشته 9 هزار و 500 عدد روغن مایع قرار بود در سطح شهر زنجان توزیع شود که مباشرین به دلیل عدم تقاضا حاضر به توزیع نشدند.

رئیس اتحادیه خواروبار و لبنیات فروشان زنجان افزود: روغن‌هایی که به مباشرین تحویل داده شده بود به دلیل اشباع بازار از سوی مردم استقبال نمی‌شود و از طرفی میزان خرید روغن از سوی مردم کاهش یافته است.

وی با تاکید براینکه روغن مایع تنها توسط مباشران تعیین شده در بازار توزیع می‌شود گفت: در این حالت دست افراد سودجو از بازار روغن کوتاه می‌شود.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر توزیع روغن مایع تولیدی 4 شرکت تولیدکننده در سطح استان زنجان توزیع می‌شود و هیچ کمبودی در زنجان نداریم.

وی همچنین در مورد عرضه اجباری کالا به همراه روغن مایع گفت: این اتفاق توسط یکی از شرکت‌های تولیدکننده  و شرکتهای توزیع کننده رخ می‌دهد که در کنار روغن خرید بیسسکویت٬ رب و... را برای مردم اجبار کردند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر