logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۹۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر فرودگاه استان زنجان:

راه اندازی کارگو ترمینال فرودگاه زنجان نیازمند همراهی بخش خصوصی و دولت است

راه-اندازی-کارگو-ترمینال-فرودگاه-زنجان-نیازمند-همراهی-بخش-خصوصی-و-دولت-است
مدیر فرودگاه استان زنجان با اشاره به اینکه راه اندازی بخش کارگو ترمینال در فرودگاه زنجان پیگیری می‌شود گفت: راه اندازی کارگو ترمینال(پایانه بار هوایی) فرودگاه زنجان نیازمند همراهی بخش خصوصی و دولتی است.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به راه اندازی پرواز‌های مسافری در استان زنجان اظهار کرد: تبدیل وضعیت زنجان به لحاظ شیوع کرونا بیشتر روزانه و هفتگی است و به خاطر زرد بودن آن نمی‌توان نسبت به برقراری پرواز‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: برقراری پرواز‌ها به صورت فصلی و یا سالانه انجام می‌شود و تغییر وضعیت شیوع کرونا تغییری در وضعیت پیگیری‌ها ندارد و ما برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برقراری پرواز‌ها را انجام می‌دهیم.

مدیر فرودگاه استان زنجان با بیان اینکه پیگیری برای برقراری پرواز‌های مسافری در مسیرهایی که متقاضی بیشتری دارد انجام می‌شود بیان کرد: امیدواریم هر چه زودتر شاهد برقراری پرواز‌ها در استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی بخش صادرات و واردات هوایی در فرودگاه زنجان عنوان کرد: در استان پیگیری‌ها به جد انجام می‌شود تا سرمایه‌گذار این حوزه بتواند در فرودگاه مستقر شود.

قاسمی با تاکید براینکه مذاکرات اولیه انجام شده و سرمایه‌گذار پروژه طرح خود را ارائه داده تا مصوب شود گفت: بعد از تصویب طرح اقدامات لازم جهت برقراری این پروازها در زنجان انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی این بخش باید کل سرمایه‌گذاران و تجار بخش خصوصی و دولتی استان پای کار بیایند تا گام موثری در رونق اقتصادی استان برداشته شود.

مدیر فرودگاه استان زنجان گفت: راه اندازی کارگو ترمینال(پایانه بار هوایی) فرودگاه زنجان پتانسیل بسیار خوبی برای استان است و این بخش سرمایه خوبی برای استان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: راه اندازی این بخش قطعا در درآمد، کارآفرینی و رونق اقتصادی استان موثر خواهد بود.

قاسمی با بیان اینکه کارگو ترمینال فرودگاه زنجان مختص زنجان نیست و این بخش می‌تواند برای کل استانهای شمالغرب کشور باشد گفت: فاصله زنجان با استانهای همجوار ظرفیت خوبی برای زنجان محسوب می‌شود که باید شرایط لازم فراهم شود تا سرمایه‌گذاران و صادرکنندگان استانهای همجوار صادرات خود را از طریق فرودگاه زنجان انجام دهند.

وی گفت: اگر شرایط خوب برای صادرات و یا واردات در فرودگاه زنجان ایجاد شود سرمایه‌گذاران استانهای مجاور قطعا استقبال می‌کنند، باید توجه داشت که پروسه طولانی صادرات از فرودگاه سایر استانها مانند تهران زمانبر است که این موضوع صادرکنندگان را آزار می‌دهد.

مدیر فرودگاه استان زنجان ادامه داد: کاهش زمانی روند صادرات کالا از فرودگاه زنجان می‌تواند مشوق مناسبی برای استفاده صادرکنندگان از ظرفیت‌های فرودگاه زنجان باشد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر