logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان:

انعقاد 52 تفاهم نامه آموزشی برای توانمندسازی نیروهای انسانی در زنجان/ ضرورت احیای سیستم استاد- شاگردی برای دست یابی به اشتغال پایدار

انعقاد-52-تفاهم-نامه-آموزشی-برای-توانمندسازی-نیروهای-انسانی-در-زنجان-ضرورت-احیای-سیستم-استاد-شاگردی-برای-دست-یابی-به-اشتغال-پایدار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: 52 تفاهم نامه آموزشی برای توانمندسازی نیروهای آموزشی منعقد شده است.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»،اظهار داشت: توانمندسازی نیروی انسانی به تحقق شعار سال کمک می کند.

وی با اشاره به اجرای برنامه های آموزش مهارتی در آموزشگاه های استان در قالب تیم های ثابت و سیار،ادامه داد: تفاهم نامه هایی با دستگاه ها اجرایی برای توانمندسازی نیروی انسانی منعقد شده است.

این مسئول از ایجاد مرکز تخصصی آی تی، آی سی تی و مهارت های تخصصی در استان خبر داد و گفت: این مهم برای رسیدن استان به عنوان یکی از قطب های آی تی، برق و الکترونیک محقق شده است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان با اشاره به تجهیز مرکز شهید شهریاری در مرکز شماره یک مفتح در راستای تبدیل زنجان به عنوان یکی از قطب های آموزش آی تی، آی سی تی،  برق و الکترونیک ،ادامه داد:کارگاه مکاترونیک با خرید ماشین آلات از شرکت آلمانی راه اندازی شده است.

انصاری از اجرای طرح 18 ماهه تعلیم و تربیت نیروی ماهر و ممتاز خبر داد و گفت: ایجاد پنچره واحد آموزش های مهارت در بخش آی تی، آی سی تی و برق الکترونیک نیز مطرح است.

وی با بیان اینکه این طرح به عنوان یکی از فرصت های اشتغال در استان محسوب می شود،تصریح کرد: در این طرح نیروهای ماهر و نیمه ماهر تربیت می شوند که بیشتر هدف دانشجویان و فارغ التحصیلان هستند.

این مقام مسئول از انجام قرارداد برای ارائه آموزش های مجازی و حضوری زبان آموزی خبر داد و افزود: در بخش فضای مجازی کارآموزان می توانند حین آموزش حرفه زبان مورد نیاز را هم آموزش ببیند. 

وی خاطرنشان کرد: جلب مشارکتی حداکثری ذی نفعان از دیگر طرح های این مجموعه است که 52 تفاهم نامه آموزشی برای توانمندسازی نیروهای آموزشی منعقد شده است. 

انصاری با اشاره به ارائه آموزش های لازم به 180 هزار نفر ساعت در قالب بنگاه های اقتصادی و اصناف در سطح استان،بیان داشت: آموزش ها اگر مطابق با تکنولوژی باشد زمینه را برای پذیرش توسط نیروی کار مهیا می کنند.  

وی از رشد 30 درصدی مهارت آموزی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعهد در بخش دولتی 4 میلیون و 500 نفر ساعت و یک میلون و 700 نفر ساعت در بخش غیردولتی در دستور کار است. 

انصاری با اشاره به به برگزاری دوره های تخصصی در سال جاری،گفت: تفاهم نامه با نظام مهندسی ساختمان به منظور آموزش نیروی کار و تائید صلاحیت در رشته تاسیسات برقی منعقد شده است و مقرر شد با معرفی اتحادیه صنف برق کاران تعیین سطح شوند. 

انصاری خاطرنشان کرد: این مجموعه در بحث آموزش های مهارتی به یک میلون و 200 هزار نفر ساعت در سکونت های غیررسمی، 2 میلون نفر از روستائیان، 730 هزار نفر ساعت  در توانمندسازی شاغلان، 560 هزار نفر ساعت زندانیان  و 200 هزار نفر ساعت در پادگان ها آموزش داده است. 

وی با اشاره به رشد 10 درصدی آموزشگاه های استان از 120 به 135 آموزشگاه ،بیان داشت: تا پایان برنامه توسعه هدف گذاری رسیدن به 200 آموزشگاه است. 

وی به تفاهم نامه با دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت خودجوش در کانون های محروم با تخصیص ظرفیت هایی از نظر مکان و اجرای آموزش از سوی فنی و حرفه ای انجام شد و امید می رود این آموزش ها عملیاتی تر شود.

انصاری با انتقاد از اینکه اختصاص تسهیلات به کارآموزان نمی تواند به اشتغال پایدار سبب شود، گفت: از اینرو لازم است تا سیستم استاد-شاگردی و کارآموزی در محیط کار احیا شود تا به اشتغال پایدار دست یابیم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر