logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۹۱۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور وزیر ارتباطات؛

250 مدرسه استان زنجان به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند

250-مدرسه-استان-زنجان-به-اینترنت-پر-سرعت-متصل-می‌شوند
استاندار زنجان گفت: با حضور وزیر ارتباطات،250 مدرسه استان زنجان در دهه فجر انقلاب اسلامی به اینترنت پر سرعت متصل می‌شوند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی، امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش و همایش تقدیر از شوراهای برتر استان زنجان،اظهارداشت:  کسب موفقیت‌های استان زنجان را مرهون نقش رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: نباید نقش رسانه‌ها دست کم گرفته شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه برتر آموزش و پرورش مرهون تلاش فرهنگیان، شوراهای آموزش و پرورش، خیرین و مدیران این دستگاه‌ و تدابیر نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان است، ادامه داد: کسب جایگاه برتر افتخار است اما حفظ آن باید مورد توجه بوده و اجازه نداد خدشه‌دار شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در دوران کرونا تعطیل نبود و فعالیت آن ده برابر شده است چرا که تهیه محتوا و پک‌های آموزشی و ارائه فعالیت های آموزشی در فضای مجازی کار معلمان را چندین برابر کرد.

مقام عالی استان زنجان با بیان اینکه در دوران کرونا شاهد نمودهایی از ایثارگری معلمان بودیم که حتی در بستر بیماری هم به تدریس مشغول بودند، ادامه داد: پژوهش موضوع مهمی است که باید در شورای آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه عدم برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت از نبود پژوهش سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: عدم توجه به پژوهش موجب شده تا پژوهش‌ها منجر به تولید ثروت در کشور نشود.

حقیقی برضرورت شناسایی معلمان گمنام و زحمکتش در مناطق محروم که در دوران کرونا بیشترین خدمات را به دانش‌آموزان ارائه می‌کنند، تاکید کرد و گفت: روسای آموزش و پرورش و فرمانداران معلمان در شناسایی معلمان زحمتکش باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه از یک هزار و 675 مدرسه شهری در استان زنجان 563 مدرسه به اینترنت وصل هستند، ادامه داد: از یک هزار و 112 مدرسه روستایی نیز 293 مدرسه به اینترنت وصل نبودند.

این مقام مسئول بیان داشت: با حضور وزیر ارتباطات با ایجاد ۹۹ سایت موافقت شد که با راه‌اندازی این سایت‌ها، ۱۵ هزار خانواده صاحب اینترنت پرسرعت می‌شوند.

استاندار زنجان تصریح کرد: ۹۹ سایت راه‌اندازی شده در دهه فجر با حضور وزیر به بهره‌برداری می‌رسد که با راه‌اندازی این سایت‌ها، 250 مدرسه به اینترنت پرسرعت وصل می‌شوند.

وی گفت: با تلاش خیرین تا کنون ۲ هزار و ۶۰۰ تبلت در بین دانش‌آموزان نیازمند استان زنجان توزیع شده است و ۲ میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات با 4 درصد در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است تا نیازها در این زمینه برطرف شود.

این مقام مسئول بیان داشت: بر اساس سند تحول آموزش و پرورش برنامه سه ساله راهبردی تعیین و برش استانی آن ارائه شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه حفظ جایگاه استان زنجان در زمینه کرونا ویروس مهم است در صورتی که این تلاش‌ها به واکسن وصل شود، موفقیت‌ها تضمین شده است، افزود: برای حفظ این موقعیت باید تک تک مردم تلاش کنند.

حقیقی خاطرنشان کرد: برای کنترل بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به اینکه ۷۰ درصد بستری‌های استان زنجان را سالمندان تشکیل می‌دهند ضروری است.

وی یادآور شد: بالای ۹۰ درصد سالمندان استان زنجان با خانواده‌های خود زندگی می‌کنند که باید خانواده‌ها مراعات کنند که دچار بیماری کرونا نشده و اگر گرفتار شدند به نقاهتگاه‌ها مراجعه کنند تا سالمندان درگیر نشوند‌.

این مقام مسئول برضرورت استفاده از بستر شبکه شاد برای اطلاع رسانی پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: معلمان به عنوان سفیران سلامت هستند که باید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شبکه شاد اطلاع رسانی کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر