logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۹۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در شورای آموزش و پرورش استان زنجان مطرح شد؛

۷۲۰ کلاس درس تا ۳ سال آینده در شهر زنجان احداث می‌شود

۷۲۰-کلاس-درس-تا-۳-سال-آینده-در-شهر-زنجان-احداث-می‌شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۷۲۰ کلاس آموزشی تا سه سال آینده در شهر زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده احداث می‌شود.

به گزارش موج رسا; حسن مظفری امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش و همایش تقدیر از شوراهای برتر استان زنجان، اظهارداشت: در سال ۹۸ ، هشت جلسه و امسال تا کنون ۹ جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار و این جلسات ۵۷ مصوبه داشته است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه فضاهای آموزشی در استان زنجان، افزود: نزدیک به ۷۲۰ کلاس درس فقط در شهر زنجان در مدت سه سال در شهر زنجان احداث می‌شود.

این مسئول ادامه داد: برگزاری کلاس‌های کنکور در مناطق محروم استان زنجان از تدابیر استاندار زنجان بود که این موضوع موجب شد تا رتبه کنکور استان زنجان از ۲۴  به ۱۶ برسد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تشکیل کارگروه تامین مسکن فرهنگیان در استان زنجان، خاطرنشان کرد: با تدبیر اعضای این کارگروه در بهترین نقطه برای فرهنگیان مسکن احداث می‌شود.

مظفری یادآور شد: شورای آموزش و پرورش استان زنجان جزو شوراهای برتر کشور انتخاب و استاندار زنجان مورد تقدیر قرار گرفت.

بیات معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش در ادامه این جلسه، اظهارداشت: در سال گذشته ۱۰۲ جلسه توسط شوراهای آموزش و‌ پرورش استان زنجان برگزار و شهرستان ابهر با ۹۵ درصد بالاترین درصد مصوبات را اجرایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: احیای ۴ تبصره ماده ۱۸ موجب حل مشکلات احداث مدرسه در شهرک‌های اقماری می‌شود که امیدواریم این موضوع هر چه زودتر محقق شود.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی در ادامه این جلسه، ظهارداشت: دانش‌آموزان امانت نسل بوده و آینده جامعه توسط این افراد مدیریت می‌شود که ضروری است برای تربیت نسل‌های آینده جامعه تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه تلاش استاندار و مدیران در آموزش و پرورش موجب کسب موفقیت‌های بیشماری شده است، افزود: برای ارتقای جایگاه پژوهشی باید به بحث پژوهش اهمیت بیشتری داده شده و دو سال آخر تحصیلی برای دانش‌آموزان باید دوره‌ها و کارگاه‌های پژوهشی در مناطق محروم برگزار شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه زنجان ظرفیت رسیدن به رتبه ۱۲ در کنکور را دارد، افزود: موفقیت‌های ثبت شده در مناطق محروم مرهون تلاش‌ها و فعالیت‌‌های معلمانی است که پای به پای دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان برضرورت شناسایی و تقدیر از معلمان نمونه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: برخی معلمان نیز تنها برای رفع تکلیف در این مناطق تدریس می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: در سایه تعامل کارها پیش می‌رود که باید بدون خط کشی در زمینه آموزش و پرورش فعالیت کرد که یکی از آثار تعامل مطلوب مدیران استانی کسب موفقیت‌های کرونا ویروس است.

وی با بیان اینکه در زمینه تهیه تلبت و گوشی برای دانش‌آموزان بی‌‌بضاعت پویش خوبی راه‌اندازی شد، گفت: اگر چه کارها در این زمینه خوب پیش رفته است اما باید موج بیشتری راه انداخته شود چرا که بازهم دانش‌آموزان بیشتری نیازمند تبلت و گوشی هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر