logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۹۱۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خبرداد

پیش‌بینی بارش برف و کاهش شدید دما در استان زنجان

پیش‌بینی-بارش-برف-و-کاهش-شدید-دما-در-استان-زنجان
مدیرکل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه جدید بارشی جدید در پایان هفته به استان زنجان خبرداد و گفت: با ورود این سامانه شاهد بارش برف و کاهش شدید دما در استان خواهیم بود.

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ایام پایانی هفته زنجان برفی و بارانی خواهد بود اظهار کرد: هم اکنون هوای استان زنجان صاف تا قسمتی ابری است.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان زنجان روند کاهشی پیدا کرده است تصریح کرد: وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی شده که تا روز چهارشنبه تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان بیان کرد: عصر روز چهارشنبه این هفته سامانه بارشی جدید وارد استان خواهد شد که پیش‌بینی شده این سامانه به مدت دو روز در زنجان فعال خواهد بود.

وی عنوان کرد: با ورود این سامانه به استان زنجان شاهد برف و کولاک در ارتفاعات استان خواهیم بود.

رحمان‌نیا خاطر نشان کرد: دمای هوای استان زنجان از روز پنج شنبه با کاهش محسوسی همراه می‌شود که افت دما 10 تا 15 درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه افت دما تا روز یکشنبه هفته آینده در استان مستقر خواهد بود گفت: انتظار داریم کمینه دمای هوای زنجان در این روزها به منفی 15 درجه برسد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تاکید کرد: کاهش دما در برخی مناطق کوهستانی تا مرز 20 درصد زیر صفر پیش‌بینی شده است.

وی در پایان متذکر شد: که هم استانی‌ها به دلیل وزش باد شدید از توقف در کنار ساختمان‌های نیمه کاره جدا خودداری کنند.

رحمان‌نیا همچنین تاکید کرد: کشاورزان نیز به دلیل کاهش محسوس دما اقدامات محافظتی به ویژه در گلخانه‌ها انجام دهند تا دچار خسارت احتمالی نشوند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر