logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۹۱۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

طرح اقدام ملی مسکن حمایت‌کننده اقشار آسیب پذیر نیست/ زمین مورد نیاز مسکن ملی در قیدار تامین نشده است

طرح-اقدام-ملی-مسکن-حمایت‌کننده-اقشار-آسیب-پذیر-نیست-زمین-مورد-نیاز-مسکن-ملی-در-قیدار-تامین-نشده-است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن حمایت‌کننده اقشار آسیب پذیر نیست و نمی‌تواند جوابگوی مطالبات این قشر باشد.

البرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: بر اساس گفته مسئولان، زنجان جزو استان‌های پیشگام در طرح ملی مسکن است و عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با بیان اینکه شاید در مرکز استان اتفاق خوبی افتاده باشد اما این طرح، حمایت‌کننده اقشار آسیب پذیر نیست، افزود: یک نفر با آورده 100 میلیونی و تسهیلات 100 میلیونی و مبلغ قسط بیس از دو میلیونی اگر جزو اقشار آسیب پذیر جامعه باشد، نمی‌تواند صاحب مسکن شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر چه این طرح در تولید مسکن در کشور بی‌اثر نیست و برخی اقشار جامعه صاحبخانه می‌شوند، اما آمارها نشان می‌دهد اگر می‍‌‌خواهیم به تعادلی در عرضه و تقاضا برسیم باید سالانه یک میلیون خانه در کشور احداث شود.

حسینی با اشاره به اینکه آمار خوبی از احداث مسکن در استان زنجان ارائه می‌شود اما در حوزه انتخابیه من اتفاق خاصی نیفتاده است، ادامه داد: با وجود یک هزار ثبت‌نامی زمین مورد نظر در این شهرستان تامین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان خدابنده عملکرد مسکن ملی صفر و مورد نقد است اگر چه توفیقات سایر شهرستان‌ها جای تقدیر دارد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان خدابنده دارای جمعیت بالایی است و شرایط مردم به گونه‌ای است که نیاز به مسکن دارند، اما این طرح هنوز نتوانسته به داد مردم این شهرستان برسد.

حسینی گفت: از حیث انجام وظایف ساختار سیتسم دولت در شهرستان خدابنده مورد نقد بوده و باید به مطالبات مردمی در این زمینه در شهرهای مختلف این شهرستان پاسخ داده شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر