logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۹۱۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

مطالبات داروخانه‌ها در زنجان تا مرداد ماه پرداخت شد/ تاکید بر نسخه‌نویسی الکترونیکی

مطالبات-داروخانه‌ها-در-زنجان-تا-مرداد-ماه-پرداخت-شد-تاکید-بر-نسخه‌نویسی-الکترونیکی
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه یکی از به‌روزترین پرداخت‌ها در مطالبات مراکز و موسسات طرف قرارداد را داریم، گفت: هیچ مرکز درمانی در استان وجود ندارد که به دلیل داشتن مطالبات، خدمات به مراجعان ارائه ندهد.

یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه تمام آحاد جامعه طبق قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور باید تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند، اظهار داشت: هم‌اکنون 48 درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه تمام مطالبات بخش دولتی و به‌ویژه بخش خصوصی به طور کامل تسویه شده است، خاطرنشان کرد: اسناد پزشکی معمولاً با یک ماه تاخیر به بیمه سلامت می‌رسند و بین 2 تا 3 ماه نیز رسیدگی نهایی، زمان می‌برد و سپس هزینه‌ها قابل پرداخت است.

شیویاری با بیان اینکه به تناسب اعتباراتی که از سوی سازمان تخصیص می‌یابد، مطالبات را پرداخت می‌کنیم، افزود: در گذشته، سقف تعهدات برای بیمارستان‌ها بود که بعد از شیوع ویروس کرونا سقف هزینه‌های پرداختی برداشته شده و اسناد پزشکی به هر میزان که ارسال کنند قابل پرداخت است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه در پرداخت بعضی مطالبات از میانگین کشوری، جلوتر هستیم، گفت: مطالبات داروخانه‌ها تا مردادماه، مراکز دیالیزی تا شهریورماه، بستری‌ها تا خردادماه، سایر مراکز و موسسات از قبیل پزشکان متخصص و آزمایشگاه‌ها تا تیرماه و همچنین مراکز جراحی محدود و بیمارستان خصوصی بهمن نیز تا مردادماه سال جاری پرداخت شده و از این حیث به‌روز هستیم.

وی با بیان اینکه بهترین خدمات در سطح یک ارائه می‌شود، اظهار داشت: خدمات سطح یک مربوط به روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت بوده و زنجان، جزء استان‌هایی است که با کمبود پزشک در این مناطق مواجه نیست.

شیویاری با اشاره به پرداخت مطالبات سطح یک، خاطرنشان کرد: 6 ماهه اول سال جاری به طور کامل تسویه شده و تراز مالی 3 ماهه پاییز نیز بیش از 80 درصد کامل شده که با بسته شدن تراز، پرداخت می‌شود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

*‌ تاکید بر نسخه‌نویسی الکترونیکی

این مسئول گفت: سازمان بیمه سلامت، مشوق‌هایی برای مراکز و موسسات درمانی در نظر گرفته که در صورت ارسال الکترونیکی اسناد، هزینه‌ها ماه به ماه تسویه شده و پرداختی‌ها به‌روز می‌شود اما همچنان برخی مراکز، اسناد را به صورت دستی ارسال می‌کنند که رسیدگی نهایی و تبدیل به اسناد مثبته، زمانبر می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه‌های مربوط به نسخه‌های الکترونیکی تا آذرماه پرداخت شده و کاملاً به‌روز هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه دولت الکترونیک، مورد تاکید است، اظهار داشت: استان زنجان در الکترونیکی کردن نسخه‌ها نیز توفیقات خوبی داشته است.

شیویاری خاطرنشان کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی از اواخر سال 97 آغاز شده که کاهش سوءاستفاده، یکی از مهمترین مزایای آن است.

وی افزود: تمام مراکز دولتی و بیش از 94 درصد مراکز و موسسات خصوصی به جز پزشکان معدود با بیمه سلامت، طرف قرارداد هستند و مشکلی از بابت انعقاد قرارداد با مراکز و پزشکان نداریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر