logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۹۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خبرداد

کشف بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز تولید ارز دیجیتال در زنجان

کشف-بیش-از-۶۰۰-دستگاه-ماینر-غیرمجاز-تولید-ارز-دیجیتال-در-زنجان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: مراکز غیرمجاز استخراج بیت کوین در زنجان شناسایی شده و از این مراکز بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال جمع آوری شدند.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: مراکز بهره برداری غیرمجاز از برق در زنجان شناسایی می‌شوند و همچنین نسبت به شناسایی مراکز غیرمجاز تولید ارزهای دیجیتال بیت کوین که به صورت غیرمجاز و زیرزمینی و بدون اخذ مجوز فعالیت می‌کنند، اقدام می‌شود.

وی با تاکید براینکه در این راستا مانورهای مختلفی در زنجان برگزار شود گفت: با برگزاری سومین مانور شناسایی بهره برداران غیرمجاز از انرژی برق در زنجان بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر استخراج کننده رمز ارز در سرتاسر استان زنجان کشف و جمع آوری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطر نشان نشان کرد: در راستای مدیریت مصرف برق اقدامات مختلفی از قبیل جمع آوری رمز ارزها، ساماندهی انشعابات و تعدیل روشنایی معابر  با شعار تلاش صادقانه و خدمت بی‌منت در شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان انجام شد.

وی عنوان کرد: در قالب مانورهای انجام شده که با هدف مدیریت مصرف انرژی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه های توزیع در سه محور برنامه‌ریزی شده بود 40 اکیپ عملیاتی با 120 نفر نیرو توانستند تعداد 16 واحد استخراج کننده رمز ارز در منازل مسکونی، واحدهای صنعتی و کشاورزی را شناسایی کرده و تعداد 404 دستگاه ماینر را ضبظ و جمع آوری کنند.

علیزاده با تاکید براینکه از ابتدای امسال تاکنون فعالیت 18 واحد استخراج کننده غیرمجاز رمز ارز با 272 دستگاه ماینر متوقف شده است افزود: مراکز استخراج رمز ارز غیرمجاز  در واحدهای صنعتی، سوله‌های صنعتی، منازل، محوطه‌ها و سوله‌های کشاورزی، دامداریها که به صورت غیر مجاز نسبت به استفاده از برق غیر مجاز برای استخراج رمز ارز اقدام میکنند شناسایی شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با تاکید براینکه از مردم درخواست می‌کنیم در صورت شناسایی فعالیت استخراج کنندگان رمز ارزهای غیرمجاز اطلاع منطقه را از طریق تماس با شماره 1521 اعلام کرده و یا به سامانه پیامکی 300099000195 ارسال کنند گفت: برای این افراد با رعایت محرمانه بودن اطلاعات ارائه شده جایزه 10 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی نیز در حوزه جمع آوری مزارع استخراج رمز ارزها در استان زنجان همکاری بسیار خوبی با شرکت توزیع برق دارد ابراز کرد: بهره مندی از سیستم‌های هوشمند خدمات مشترکین همچنین تحلیل و ارزیابی میدانی کارشناسان حوزه بهره‌برداری شناسایی مراکز غیرمجاز را تسهیل کرده است.

علیزاده بیان کرد: برای پایش میزان مصرف و مدیریت بهینه انرژی در شرایط کنونی از ابتدای امسال با استقرار مرکز پایش بار وانرژی استان در محل دیسپاچینگ این شرکت، مانورهایی برای اصلاح و ساماندهی شبکه‌های توزیع برق اجرا شده تا به میزان قابل توجهی قابلیت اطمینان و پایداری شبکه‌ها افزایش یابد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر