logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۹۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اداره ایمنی راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان:

خدمات شركت‌ هاي مجاز امداد خودرو جاده‌اي شفاف سازی می شود

خدمات-شركت‌-هاي-مجاز-امداد-خودرو-جاده‌اي-شفاف-سازی-می-شود

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در راستاي حفظ حقوق شهروندان و ايجاد فضاي شفاف براي دريافت خدمات از شركت‌هاي مجاز امدادخودروي برون شهري، این شرکتها در كشور در سامانه 141 مركزمديريت راه‌ها ثبت شدند.

به گزارش موج رسا; علی مدقالچی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ثبت شرکت های مجاز امداد خودرو در سامانه 141 موجب افزایش اعتماد و ایمنی کاربران  به  خدمات امدادی در  سفرهای جاده ای خواهد شد.

وی تصریح کرد:هرگونه تماس‌هاي غيررسمي و مشكوك تلفني با مالكين خودروهاي شخصي و عمومي تحت عنوان مراكز امداد خودرو و یا اجراي طرح صدوركارت هوشمند اشتراك و ارائه خدمات تعميرخودرو وغيره، غیر قانونی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: صدور کارت اشتراک به عنوان خدمات خودرویی تنها از سوی شرکتهای سازنده و یا وارد کننده خودرو و شرکتهای امداد خودرو دارای مجوز از سوی ادارات کل راهداری و حمل و نقل استانها در حوزه راههای برون شهری و روستایی آن استان مجاز بوده و دریافت آن به اختیار مالکین خودرو است.

رییس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ادامه داد: در صورت تهديد از سوي تماس گيرندگان ، كلاهبرداري تلقي شده و قابل پيگرد قانوني است. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت ايمني و سلامت امدادرساني در راههاي برون شهري دفترايمني و ترافيك سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي با همكاري مركزمديريت راههاي كشور و به منظور آشنايي و آگاهي كاربران جاده‌اي و استفاده امدادخواهان از خدمات امدادي توسط افراد مجاز در راههاي كشور، اقدام به ثبت شركت‌هاي مجاز امداد خودرو در سامانه 141 مركزمديريت راه‌هاي كشورکرده است.

این مسئول بیان داشت:  از استان زنجان نیز چهارشرکت فعال و مجاز امداد خودرو دراین سامانه به  ثبت رسیده اند. وی گفت: از اين رو همه هم استانی ها برای دريافت اطلاعات، خدمات و آگاهي از وضعيت امدادرسانان در محورهاي مواصلاتي كشور و از جمله استان زنجان  مي توانند با مركز 141 اين سازمان تماس تلفني برقرار کنند تا از اين طريق ضمن سالم سازي ارتباط بين امدادخواهان و امدادگران خودرو، حمايت قانوني ازشركت‌هاي امدادخودروي مجاز صورت گيرد ومحدوديت‌هايي هم براي فعاليت شركت‌هاي غيرمجاز به وجود آيد.

مدقالچی تاکید کرد: براساس قانون انجام هرگونه فعاليت در زمينه امداد خودرو در جاده ها توسط بخش خصوصي مستلزم اخذ پروانه فعاليت از اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان مربوطه و رعايت ضوابط مصوب است.

وی ادامه داد: کاربرانی که در محورهای مواصلاتی استان زنجان تردد دارند درصورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند موارد را ازطریق سامانه پیامگیر 3000990091 اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان برای بررسی اطلاع دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر