logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۹۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس خبرداد

کمبود آب شرب در روستاهای استان زنجان

کمبود-آب-شرب-در-روستاهای-استان-زنجان
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه 33 درصد آب جاری این رودخانه از زنجان عبور می‌کند اما تنها 15 درصد آب به استان زنجان تخصیص می‌یابد.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; مهمترین مشکل شهرستان‌های استان به ویژه روستاها را کمبود آب شرب عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از روستاها به شدت با کمبود آب مواجه بوده و آب برخی از روستاها نیز بهداشتی نیست.

وی با بیان اینکه مشکل آب شرب روستاها قابل حل است، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی لازم به عنوان یک اولویت مشکلات آب شرب در شهرستان‌های استان حل شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال‌های گذشته باید برای آب در استان سرمایه‌گذاری بیشتری می‌شد که این سرمایه‌گذاری انجام نشده است.

طاهری با بیان اینکه میزان آب تخصیص از رودخانه قزل‌اوزن به استان زنجان بسیار کم است، ادامه داد: با وجود اینکه 33 درصد آب جاری این رودخانه از زنجان عبور می‌کند اما تنها 15 درصد آب به استان زنجان تخصیص می‌یابد.

وی بخش دیگری از مشکلات روستاهای استان زنجان را عدم گازرسانی عنوان کرد و گفت: 20 درصد از روستاهای استان از عدم گازرسانی رنج می‌برند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا سال آینده به 10 درصد دیگر از روستاهای استان گازرسانی انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر