logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۹۰۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان:

تشکیل 30 پرونده گرانفروشی لوازم یدکی خودرو در استان زنجان

تشکیل-30-پرونده-گرانفروشی-لوازم-یدکی-خودرو-در-استان-زنجان
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه بازار لوازم یدکی در استان زنجان به صورت کامل رصد می‌شود گفت: در دو ماه گذشته بیش از 30 پرونده گرانفروشی لوازم یدکی خودرو به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بازار قطعات خودرو در استان زنجان رصد می‌شود اظهار کرد: قطعات تقلبی و غیراستاندارد در این بازرسی‌ها شناسایی شده و جمع‌آوری می‌شوند.

وی تصریح کرد: این اقدام با همکاری اداره کل استاندارد، اتاق اصناف و اتحادیه انجام می‌شود که در گام اول به تمامی فروشندگان لوازم یدکی اخطار لازم در خصوص جلوگیری از فروش لوازم یدکی تقبلی داده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه توسط گشت‌های مشترک قطعات غیراستاندارد و تقلبی در استان جمع آوری می‌شود بیان کرد: متاسفانه قطعات تقلبی و غیراستاندارد توسط فروشندگان سیار در اختیار تعمیرگاه‌ها قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: فروشندگانی که به صورت رسمی فعالیت دارند کمتر تخلفات عرضه قطعات غیراستاندارد و تقلبی را مرتکب می‌شوند.

مسلمی با تاکید براینکه در بازرسی‌ها قیمت‌ها نیز بررسی می‌شود و با هر گونه گرانفروشی لوازم یدکی برخورد می‌شود عنوان کرد: این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و در حوره گرانفروشی بیش از 30 پرونده گرانفروشی را به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی کردیم.

وی با بیان اینکه لوازم یدکی در بازار به دو صورت تولید داخلی و وارداتی عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه قیمت کالاهای وارداتی نیز با توجه به تغییر نرخ ارز افزایش چشمگیری داشته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: قیمت کالاهای تولید داخلی نیز به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه مانند مواد پتروشیمی که در تولید لوازم یدکی کاربرد دارد، افزایش یافته است.

وی در مورد احتکار لوازم یدکی نیز گفت: با توجه به فراوانی لوازم یدکی در دو سه ماه گذشته احتکاری در این خصوص در زنجان گزارش نشده است.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر