logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۹۰۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان:

صنعتگران مس زنجان برای بیمه شدن حمایت نمی‌شوند

صنعتگران-مس-زنجان-برای-بیمه-شدن-حمایت-نمی‌شوند
رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان گفت: در حال حاضر حمایتی از سوی میراث فرهنگی برای بیمه صنعتگران مس انجام نمی‌شود که این مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است.

رسول ارتیشه‌دار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در زمینه تامین مواد اولیه صنعت مس مشکلی وجود ندارد اما گرانی مواد اولیه همواره برای صنعتگران مشکل ساز بوده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه مس بر اساس قیمت جهانی و دلار داخل تعیین می‌شود، افزود:  قیمت مواد اولیه از 230 تومان به 260 تومان در چند ماه گذشته افزایش یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را نشان می‌دهد.

این صنعتگر زنجانی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین ساخت محصولات مسی به صورت چکشی دستگاهی است، عنوان کرد: تنها 5 درصد صنعتگران مس به صورت دستی در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه مسگران استان زنجان با بیان اینکه با انتشار ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها برای رفت‌و‌آمد و کاهش چشمگیر گردشگران صنعت مس با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد، ابراز کرد: میزان فروش صنعت مس بیشتر به صورت فصلی است که در ایام عید نوروز سال گذشته میزان فروش صنایع مس به شدت پایین آمد.

ارتیشه‌دار در خصوص صادرات مس نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های موجود صادرات مس به کشورهای خارجی در کمترین حد خود قرار دارد اگر چه سرمایه بسیاری را نیز می‌طلبد.

وی فقدان بیمه را از مهمترین مشکلات صنعتگران مس در زنجان عنوان کرد و گفت: در گذشته میراث فرهنگی با 4 درصد صنعتگران را بیمه می‌کرد اما در حال حاضر کارفرمایان با 29 درصد کارگران خود را بیمه می‌کنند که این امر بزرگترین معضل صنعت مس در حال حاضر محسوب می‌شود.

این صنعتگر زنجانی از تعدیل نیروی کارخانجات مس به دلیل گران بودن بیمه خبرداد و افزود: با توجه به وضعیت امروز صنعت مس، کارفرمایان قدرت بیمه کردن کارگران خود را ندارند که ضروری است میراث فرهنگی در این زمینه کمک کار کارفرمایان باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر