logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۹۰۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

دولت بازار آهن‌آلات و مصالح ساختمانی را رها کرده است/ طرح مجلس آشفتگی بازار فولاد را حل می‌کند

دولت-بازار-آهن‌آلات-و-مصالح-ساختمانی-را-رها-کرده-است-طرح-مجلس-آشفتگی-بازار-فولاد-را-حل-می‌کند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از طرف دولت هیچ اقدامی برای کنترل قیمت‌ها و حل آشفتگی آهن‌آلات و مصالح ساختمانی نمی‌شود و بازار رها شده است.

البرز حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: در زمینه ساختمان و مسکن مجلس شورای اسلامی طرحی را آماده و در دستور روز دوشنبه این هفته قرار گرفته است که بخشی از آن به مصالح ساختمانی و لزوم کنترل آشفتگی بازار آهن‎الات بر می‌گردد.

وی با بیان اینکه امروز بازار از عدم نظارت و کنترل قیمت‌ها رنج می‌برد، افزود: از طرف دولت هیچ اقدامی برای کنترل قیمت‌ها به ویژه مصالح ساختمانی نمی‌شود و بازار رها شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در جلسه با وزیر صمت که در خصوص بحث فولاد برگزار شد با وجود اینکه وزیر قول داده بود قیمت را کنترل کند اما در جلسه کمیسیون صراحتا اعلام کرد که من زورم به مافیای فولاد نمی‌رسد، افزود: این موضوع مورد قبول مجلس نبوده و باید دولت فکری برای کنترل بازار کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دو هفته گذشته در خصوص ساماندهی قیمت فولاد طرح خوبی از سوی مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، افزود: این طرح مواردی داشت که به کمیسیون صنایع برای رفع اشکال برگشت داده شد.

حسینی برضرورت کنترل بازار فولاد تاکید کرد و گفت: تنها 15 درصد فولاد ارز بری دارد و عدم کنترل این بازار موجب مشکلات عدیده‌ای در کشور شده است و در حالی که قیمت جهانی آهن‌آلات 7 تا 8 هزار تومان است در حال حاضر در ایران این رقم به 17 هزار تومان رسیده است که این موضوع مورد قبول نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه در بخش عرضه و تولید فولاد زنجیره فسادی به وجود آمده است که امیدواریم طرح کمیسیون صنایع موجب ساماندهی این بازار شود چرا که فولاد در سایر بخش‌های تولید از جمله خودرو و لوازم خانگی تاثیرگذار است و نیاز است فکر عاجلی در این زمینه شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نگاه کمیسیون عمران حل مشکل بخش ساختمان است اما سئوال این است که چرا قیمت مشتقات این بخش از جمله میلگرد با وجود داشتن مازاد در کشور گران است در حالی که می‌توان با قیمت متعارف و مکانیسم منطقی مشکلات این بخش را حل کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیمان نهاده‌ای است که در بخش ساختمان باید وزارت صمت فکر عاجلی برای آن کند، ادامه داد: مجلس هم علاوه بر اینکه تصویب طرح از نباید نقش نظارتی خود هم در این بخش استفاده می‌کند.

حسینی یادآور شد: در ساختار دولت اراده‌ای برای تنظیم بازار در این حوزه وجود ندارد که این موضوع مورد قبول مجلس به ویژه کمیسیون عمران نیست.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر