logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۹۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تکلیف چهار تورنمنت آسیا مشخص شد

تکلیف-چهار-تورنمنت-آسیا-مشخص-شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا تکلیف چهار تورنمنت این قاره از جمله مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و رقابت‌های فوتبال جوانان و نوجوانان را مشخص کرد.

به گزارش موج رسا; بعد از چند بار وقفه در زمان شروع مسابقات فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام تصمیم به لغو این دوره از بازی‌ها گرفت.

فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا ابتدا قرار بود اسفند ۱۳۹۸ به میزبانی ترکمنستان برگزار شود که آن دوره همزمان با شیوع ویروس کرونا شد. سپس کشور کویت برای گرفتن میزبانی دست به کار شد و درخواست کرد این بازی‌ها را میزبانی کند. در نهایت AFC اعلام کرد این مسابقات را فروردین ۱۴۰۰ در کویت برگزار می‌کند اما با توجه به هزینه‌های بالای پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی کویت، این کشور هم قید میزبانی را زد.

این اتفاق باعث شد تا AFC هم تصمیم به لغو قطعی بازی‌های فوتسال قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ کند. این خبر ابتدا روز گذشته توسط یک نشریه کویتی رسانه‌ای شد و امروز هم نامه آن برای فدراسیون‌ها ارسال شده است.

فدراسیون فوتبال تاجیکستان در این خصوص خبر داد AFC مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را لغو کرده و آن را در سال ۲۰۲۲ به میزبانی کشور کویت برگزار می‌کند.

از آنجا که مسابقات فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا در حکم تعیین سهمیه‌های جام جهانی فوتسال هم بود، AFC اعلام کرده است اگر این رقابت‌ها با نظر فیفا برگزار شود، نمایندگان آسیا را معرفی خواهد کرد.

در تعیین سهمیه‌های آسیا هم اختلاف نظرها زیاد است چرا که خیلی از کشورها مسائل فنی و رنکینگ را قبول ندارند. در هر صورت می‌توان پیش بینی کرد در صورت استفاده از سیستم رنکینگ بین‌المللی، شرایط لیگ و سوابق کشورها برای معرفی نمایندگان آسیا به فیفا، تیم‌های ایران و ژاپن در جام جهانی لیتوانی که شهریور ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.

سایت فدراسیون فوتبال تاجیکستان همچنین ضمن اعلام خبر لغو مسابقات فوتسال جوانان و نوجوانان (زیر ۱۹ و زیر ۱۶ سال) آسیا اعلام کرد میزبانی این رقابت‌ها برای بحرین و ازبکستان در سال ۲۰۲۳ محفوظ می‌ماند؛ البته بازی‌ها در رده سنی زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال انجام می‌شود.

همچنین مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا که مقرر بود در سال ۲۰۲۱ به میزبانی تایلند برگزار شود، به سال ۲۰۲۳ و به میزبانی همین کشور انجام خواهد شد.

در همین ارتباط «ویتنام فوتسال» خبر داد بازی‌های فوتسال جوانان و مسابقات فوتسال بانوان قهرمانی آسیا هم در سال ۲۰۲۱ لغو شده و این مسابقات هم برگزار نخواهد شد./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر