logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۹۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تکمیل پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین را به جد پیگیری می کنم

تکمیل-پروژه-دو-خطه-کردن-راه-آهن-زنجان--قزوین-را-به-جد-پیگیری-می-کنم
استان زنجان با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین اختصاص یافته است گفت: به جد پیگیر تکمیل پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین هستم.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه دوخطه کردن راه آهن زنجان_قزوین با اشاره به اینکه در سفر آقای نوبخت به استان زنجان مشکل اعتباری پروژه دو خطه کردن راه آهن مطرح شد اظهار کرد: همان روز بر تخصیص اعتبار این پروژه تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته و در حاضر نیز این میزان اعتبار در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی قرار گرفته است. 

استاندار زنجان با تاکید براینکه بخشی از اعتبارات به پیمانکاران داده شده است افزود: قرار است با این میزان اعتبار تخصیص یافته پروژه به اتمام برسد. 

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این از طریق تبصره ۵۶، ۲۵۰ میلیارد تومان نیز درخواست کردیم و با سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بانک‌ها نیز در این باره جلساتی تشکیل دادیم. 

حقیقی عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز پروژه برای اتمام کار تامین شده و مشکلی از لحاظ اعتبار در تکمیل این پروژه وجود ندارد. 

وی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه سالهاست در استان زنجان تصویب شده و اکنون نیز در دست تکمیل بوده و اهتمام خود را بکار بستیم تا این پروژه در زمان تعیین شده به نتیجه نهایی برسد. 

استاندار زنجان افزایش دو برابر جا‌به‌جایی بار در حوزه ریلی را از مزایای این پروژه عنوان کرد و گفت: با تکمیل این پروژه زمان تردد مسافران از زنجان به تهران بیش از یک ساعت کاهش می‌یابد. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک کشور را دارد بیان کرد: برای تبدیل شدن استان به مرکز لجستیک کشور باید زیرساخت‌های لازم تامین شود که یکی از این زیر ساخت‌ها تحقق پروژه دو خطه کردن آهن زنجان_قزوین است. 

وی با تاکید براینکه علاوه بر آن دو  محور جاده‌ای قیدار_سلطانیه_همدان و زنجان_بیجار_همدان  نیز در دست اقدام است ابراز کرد: اعتبار مورد نیاز برای توسعه و اجرای این دو پروژه در سفر آقای نوبخت به استان زنجان تخصیص یافته است. 

استاندار زنجان بیان کرد: با تحقق این محورها یک ساعت از زمان تردد خودروهای در منطقه شمالغرب کشور کاهش می‌یابد. 

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی بخش باری در فرودگاه زنجان ابراز کرد: فرودگاه زنجان برای راه اندازی بخش باری آمادگی کامل دارد و زیرساخت لازم در فرودگاه فراهم شده است.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد: با این اقدامات استان زنجان ظرفیت تبدیل شدن به مرکز لجستیک کشور را دارد که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه اقتصادی استان استفاده کرد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر