logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۹۰۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر حج و زیارت استان زنجان:

تعداد دفاتر زیارتی زنجان به حد اشباع رسیده است

تعداد-دفاتر-زیارتی-زنجان-به-حد-اشباع-رسیده-است
مدیر حج و زیارت استان زنجان گفت: در حال حاضر شهر زنجان از نظر تعداد دفاتر خدمات زیارتی در حال اشباع قرار دارد.

ابراهیم احدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر23 دفتر خدمات زیارتی در استان زنجان مطابق اشل در نظر گرفته شده از سوی سازمان حج و زیارت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی در شهرستان‌های استان زنجان دفاتر خدمات زیارتی فعال نشده است، افزود: در حال حاضر در شهرستان طارم به دلیل بعد مسافت استفاده از خدمات دفاتر زیارتی سخت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با امام جمعه و فرماندار شهرستان طارم رایزنی‌های لازم انجام و در حال حاضر دو نفر واجد شرایط در حال ثبت شرکت خدمات زیارتی در این شهرستان هستند.

مدیر حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه در دو شهرستان ماهنشان و ایجرود نیز دفتر خدمات زیارتی وجود ندارد، افزود: در صورت معرفی افراد واجد شرایط در این دو شهرستان نیز نسبت به راه‌اندازی دفاتر زیارتی اقدام می‌شود.

احدی با بیان اینکه شهر زنجان از نظر تعداد دفاتر خدمات زیارتی در حالت اشباع قرار دارد، یادآور شد: دفاتر موجود پاسخگوی نیاز شهروندان زنجانی است و تا حدودی تعداد نیز مازاد است.

وی گفت: راه‌اندازی دفاتر زیارتی بر اساس آیتم‌هایی از جمله میزان جمعیت و مصوبه هئیت وزیران و با تایید سازمان حج و زیارت انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با فروکش کردن شیوع بیماری کرونا و با افزایش میزان زائران و متقاضیان اماکن زیارتی از جمله سفر عمره، عتبات و سوریه و در صورت نیاز امکان راه‌اندازی دفاتر جدید زیارتی وجود دارد.

مدیر حج و زیارت استان زنجان در خصوص ثبت‌نام عتبات عالیات، نیز گفت: در حال حاضر سفری به عتبات عالیات انجام نمی‌شود و مرزهای کشور برای سفرهای عتبات بسته است.

احدی خاطرنشان کرد: سامانه ثبت‌نام حج و زیارت برای متقاضیان باز نبوده و در صورتی که برخی افراد اقدام به اعزام زائران به عتبات عالیات نمایند، این کار غیرقانونی بوده و از سوی دفاتر زیارتی مجاز نیست.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر