logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۹۰۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد؛

حذف موقت قانون وسع و دوره انتظار برای پوشش بیمه سلامت

حذف-موقت-قانون-وسع-و-دوره-انتظار-برای-پوشش-بیمه-سلامت
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اجرای قانون وسع جهت ارزیابی تمکن مالی متقاضیان تحت پوشش این بیمه گفت: این قانون بعد از شیوع کرونا به طور موقت، حذف شده و اجرا نمی‌شود.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در شورای اطلا‌ع‌رسانی بیمه سلامت استان زنجان اظهار داشت: بر اساس قوانین و فلسفه وجودی سازمان، وظایفی بر عهده بیمه سلامت گذاشته شده که با تمام توان برای تحقق آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط خاصی که بر اثر شیوع ویروس کرونا بر کل دنیا و کشورمان حاکم شده برخی قوانین معلق مانده است، خاطرنشان کرد: اما بر اساس چهارچوب و وظایفی که بر عهده ما است در سایه تلاش همکاران، خدمات ارزنده‌ای به بیمه‌شدگان تحت پوشش وبه‌ویژه بیماران کرونایی ارائه شده است.

شیویاری با بیان اینکه شرایط کرونایی، برنامه‌ریزی تمام سازمان‌ها از جمله بیمه سلامت را به هم ریخته است، گفت: طبق برنامه 5 ساله ششم توسعه کشور، تمام آحاد جامعه باید تحت پوشش یکی از صندوق‌های بیمه‌ای قرار گیرند.

وی اظهار داشت: قانون وسع برای تحت پوشش قرار دادن افراد در بیمه سلامت وجود داشت که باید متتقاضی از نظر تمکن مالی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت که در این راستا دهک‌های 4 و به بالا برای بهره‌مندی از خدمات باید سرانه حق بیمه به سازمان بیمه سلامت واریز می‌کردند اما این قانون بعد از شیوع ویروس کرونا به طور موقت لغو شده و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: بر این اساس، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در صورت مراجعه، بدون بررسی تمکن مالی تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند ضمن اینکه در گذشته، یک دوره‌ای به عنوان مدت انتظار برای دریافت دفترچه بیمه وجود داشت که این دوره انتظار نیز بعد از شیوع کرونا حذف شده است.

شیویاری با اشاره به خدمات بیمه سلامت پس از شیوع کرونا حسب دستورالعمل‌های صادره گفت: بیماران فاقد پوشش بیمه‌ای در این مدت در صورت بستری در بیمارستان بلافاصله تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند ضمن اینکه برخی داروهای مورد استفاده برای بیماران کرونایی به‌ویژه داروهای وارداتی با قیمت بالا که تحت پوشش بیمه نبودند نیز زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه بیمه سلامت 90 درصد هزینه‌های بیماران بستری و 30 درصد هزینه‌های بیماران سرپایی را پرداخت می‌کند، اظهار داشت: اقدام اساسی دیگری نیز که بعد از شیوع کرونا در سطح استان انجام شد این بود که به دلیل افزایش تعداد بیماران کرونایی و نیاز به بستری در بخش‌های ویژه بر اساس مجوزهای سازمان و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان 80 تخت آی‌سی‌یو (مراقبت‌های ویژه) به بیمارستان‌های مختلف استان افزوده شد که در صورت نیاز مجدد باز هم قابل افزایش است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطرنشان کرد: جهت مدیریت اعتبارات و هزینه‌ها، دریافت اسناد پزشکی از مراکز درمانی، سقف معینی داشت که بعد از شیوع کرونا این سقف برداشته شده و مراکز درمانی به هر میزان سند که ارائه دهند، مورد پذیرش و رسیدگی قرار گرفته و هزینه‌های آن پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مراکز دیالیزی در دوران کرونا افزود: بخش‌های دیالیز بیمارستان‌ها در مرکز دیالیز استان تجمیع شد و آن بخش‌ها به بیماران کرونایی اختصاص یافت تا بیماران کرونایی، معطل بستری در بیمارستان نباشند.

شیویاری با اشاره به استفاده و بهره‌مندی از خدمات سایر موسسات و مراکز گفت: یکی از این مراکز، کلینیک انجمن مهرانه بود که برای بیمارانی که نیاز به شیمی‌درمانی و رادیوتراپی داشتند، مورد استفاده قرار گرفت.

وی، وجود انجمن مهرانه را یک افتخار برای استان زنجان دانست و تصریح کرد: مهرانه، کلی از بار مراجعات به بیمارستان‌ها را کنترل کرد.

شیویاری ادامه داد: سازمان بیمه سلامت جهت جلوگیری از تجمعات مردمی و گسترش ویروس کرونا تمام دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان را به صورت سیستمی تمدید کرد اما باز هم به تمام دفاتر پیشخوان استان اطلاع‌رسانی شده که در صورت نیاز، تمدید دفترچه درمانی بیمه‌شدگان و همچنین سایر امور مربوطه را بدون نیاز به مراجعه حضوری و با تماس تلفنی انجام دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اهمیت افزایش سطح سواد سلامت در جامعه گفت: سطح سواد سلامت جامعه، رابطه مستقیمی با سلامتی تک‌تک افراد داشته و افزایش سواد موجب افزایش سلامتی و در نتیجه موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در کل دنیا نیز اینگونه است که پایین بودن سطح سلامت جامعه، یک خطر جدی محسوب می‌شود.

شیویاری خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش خود را برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه کنیم که در این راستا رسانه‌ها نیز می‌توانند کمک کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر