logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۸۹۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
بعد از ماه‌ها تعطیلی؛

سردرگمی باشگاه‌های ورزشی زنجان برای فعالیت در وضعیت زرد

سردرگمی-باشگاه‌های-ورزشی-زنجان-برای-فعالیت-در-وضعیت-زرد-
مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی استان زنجان در حالی صادر نمی‌شود که این استان از لحاظ کرونایی در وضعیت زرد قرار دارد.

به گزارش موج رسا; با شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌ها هرکدام به‌گونه‌ای تحت تاثیر قرار گرفته و کسب و کار ان با کساد و توقف مواجه شده که یکی از این مشاغل، باشگاه‌های ورزشی هستند.

تعطیلی باشگاه‌های ورزشی به یک حدود یک سال می‌رسد و باشگاهداران طی این مدت با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و حتی برخی از آن‌ها به دلیل عدم توانایی در جبران خسارت‌های مالی مجبور به جمع‌آوری و تعطیلی کامل باشگاه خود کرده‌اند اما این در حالی است که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا فعالیت برخی رشته‌های ورزشی در وضعیت زرد، مجاز بوده و استان زنجان نیز هم‌اکنون در وضعیت زرد قرار داشته و عدم صدور مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی در حالی است که رشته‌ای مانند بدنسازی در گروه شغلی 2 قرار گرفته و همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان ابلاغ کرده که فعالیت برخی رشته‌های کم‌برخورد بلامانع است.

*‌ فعالیت باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیرگروهی

در نامه وزیر بهداشت خطاب به وزیر ورزش و جوانان آمده است: پیرو مصوبه بند 9 هجدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مورخه 14/02/1399 فعالیت باشگاه‌های ورزشی انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی ندارد با رعایت دستورالعمل بهداشتی برای کلیه شهرها مجاز می باشد.

متاسفانه علی‌رغم محتویات این نامه، فعالیت باشگاه‌های انفرادی و کم‌برخورد نیز در استان زنجان صادر نشده است.

*‌ ستاد کرونای استان زنجان علی‌رغم زرد شدن وضعیت، مجوز بازگشایی باشگاه‌ها را نمی‌دهد

علی سپهری، رئیس هیات تکواندو استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به وضعیت زرد استان زنجان به لحاظ ویروس کرونا گفت: متاسفانه علی‌رغم زرد شدن وضعیت، ستاد کرونای استان زنجان مجوز بازگشایی باشگاه‌های ورزشی را صادر نمی‌کند.

وی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه استان زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، متاسفانه تاکنون هیچ مجوزی برای بازگشایی باشگاه‌ها و تمرین ورزشکاران صادر نشده است.

سپهری در خصوص موضع اداره کل ورزش و جوانان استان در این رابطه خاطرنشان کرد: اداره کل می‌گوید که ستاد کرونای استان، فعلاً مجوز بازگشایی باشگاه‌های ورزشی را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه با نشستن و منتظر ماندن، مجوزی صادر نمی‌شود، تصریح کرد: متولیان ورزش استان باید پیگیری و رایزنی جدی نسبت به بازگشایی باشگاه‌ها داشته و از حقوق ورزشکاران و باشگاهداران دفاع کنند.

رئیس هیات تکواندو استان زنجان با اشاره به تعطیلی و جمع‌آوری باشگاه‌های این رشته ورزشی گفت: یکی از باشگاه‌ها به دلیل خسارت‌های مادی و جسمی فراوان اقدام به جمع‌آوری و تعطیلی کلی باشگاه کرد و یک باشگاه دیگر نیز قصد جمع‌آوری داشت که میانجیگری کردیم تا فعلا تعطیل نکند و متاسفانه این در حالی است که مربیان این 2 باشگاه از مربیانِ ورزشکارانِ ملی‌پوش استان هستند.

سپهری در خصوص خسارت‌های دیگر تعطیلی باشگاه‌ها اظهار داشت: هر سال در لیگ برتر پومسه، صاحب کاپ قهرمانی می‌شدیم اما متاسفانه امسال نتوانستیم در این مسابقات شرکت کنیم و مسابقات قهرمانی کشور را نیز به صورت دست و پا شکسته، شرکت کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در مسابقات لیگ برتر نیز هم به دلیل بضاعت مالی و هم بضاعت انسانی نتوانستیم تیمی اعزام کنیم و فقط 2 ورزشکار استان زنجان با تیم‌های دیگر در لیگ برتر شرکت کرده‌اند.

رئیس هیات تکواندو استان زنجان با بیان اینکه ورزشکاران سایر استان‌ها تمرین می‌کنند، گفت: متاسفانه توازن در بین ورزشکاران وجود ندارد زیرا در سایر استان‌ها فعالیت و تمرین می‌کنند امام ورزشکاران زنجانی بدون تمرین هستند و در نتیجه در مسابقات در برابر حریفان خود کم می‌آورند.

وی با بیان اینکه وقتی ورزشکار تمرین نکند، نمی‌تواند در مسابقات شرکت کند، اظهار داشت: اگر وضعیت جّوی، مطلوب بود می‌شد با تمرین در فضای باز، آمادگی بدنی را تا حدودی نگه داشت اما به دلیل سردی هوای زنجان، تمرین در فضای باز نیز امکان ندارد.

*‌ مسئولان، مجوز تمرین در باشگاه‌ها را نمی‌دهند

اکبر نوروزی، دبیر هیات کاراته استان زنجان با اشاره به ضرورت آماده‌سازی تیم منتخب کاراته استان برای حضور در مسابقات لیگ برتر، گفت: متاسفانه مسئولان مربوطه، مجوز انجام تمرین تیم در سالن ورزشی را صادر نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه فدراسیون کاراته اعلام کرده که نحوه تمرین ورزشکاران لیگ برتری طبق مصوبات ستاد کرونای استان‌ها خواهد بود، اظهار داشت: متاسفانه ستاد کرونا موافقت نکرده و هیچگونه مجوزی برای فعالیت در سالن‌ها داده نمی‌شود و واقعاً یک مشکل بسیار بزرگی ایجاد کرده است.

*‌ شیوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در وضعیت‌های مختلف، تابع مصوبات ستاد ملی کرونا است

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در خصوص اعتراض باشگاهداران زنجانی نسبت به عدم اجازه فعالیت به ورزش‌های کم‌برخورد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: شیوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در شرایط و وضعیت‌های مختلف کرونایی با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده و تابع این ستاد است.

وی اظهار داشت: دستورالعمل نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی توسط وزارت ورزش و جوانان تهیه و با تصویب ستاد کرونا به استان‌ها ابلاغ شده و اداره کل ورزش و جوانان نیز ناظر بر باشگاه‌ها است.

مرادی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی کرونا تمام باشگاه‌های ورزشی در وضعیت قرمز کرونایی تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها در وضعیت نارنجی نیز جزء مشاغل گروه 3 بوده و باید تعطیل باشند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه باشگاه‌ها فقط در شرایط و وضعیت سفید و آن هم رشته‌های ورزشی کم‌برخورد می‌توانند فعالیت و تمرین داشته باشند، افزود: مصادیق آن بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا به اداره کل ورزش و جوانان و از طریق آن نیز به باشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: باشگاهداران می‌توانند جهت آگاهی از مجوز فعالیت چه رشته و در کدام یک از شهرستان‌ها به اداره کل ورزش و جوانان مراجعه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در پاسخ به مواجهه باشگاهداران با مشکلات شدید مالی گفت: باشگاه‌های ورزشی، جزء مشاغلی هستند که می‌توانند از تسهیلات حمایتی ستاد کرونا برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی خود استفاده کنند.

*‌ فعالیت باشگاه‌های ورزشی، تابع ستاد کرونای استان است

محمدعلی حمزه‌پور، معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: برخی رشته‌های در وضعیت زرد، امکان فعالیت دارند اما برخی رشته‌ها فقط باید در وضعیت سفید، تمرین کنند.

وی اظهار داشت: مجوز تمرین فقط برای تیم‌های ورزشی منتخب که در مسابقات لیگ برتر و یا قهرمانی کشور حضور خواهند یافت از سوی ستاد کرونای استان صادر شده اما مجوز فعالیت برای هیچ کدام از باشگاه‌ها صادر نشده است.

حمزه‌پور با بیان اینکه ما تابع ستاد کرونای استان هستیم، خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان با ستاد کرونا مکاتبه کرده اما هنوز پاسخی از سوی ستاد کرونا واصل نشده است.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ستاد کرونای استان تا این لحظه، هیچ مجوزی برای فعالیت باشگاه‌های ورزشی صادر نکرده است، گفت: با وجود اینکه رشته بدنسازی به گروه شغلی 2 آمده بود اما باز هم هیچگونه مجوزی برای فعالیت آن‌ها در استان صادر نشد.

وی با تاکید بر اینکه ما هم تابع سیاست‌های استانی و مصبوات ستاد کرونای استان هستیم، اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی در رده شغلی 3 قرار گرفته‌اند اما مسئولان ستاد کرونا در استنا زنجان می‌گویند که نامه مربوط به این موضوع را دریافت نکرده‌اند.

حمزه‌پور با بیان اینکه تمام شرایط و وضعیت فعالیت باشگاه‌ها به ستاد کرونای استان اعلام شده است، افزود: ما پیگیر موضوع هستیم اما هنوز جوابی نداده‌اند.

به گزارش موج رسا؛ 361 باشگاه ورزشی در استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند که تنها منبع اِمرار معاش آن‌ها از محل باشگاهداری بود اما متاسفانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، ماه‌ها است که فعالیت نمی‌کنند و به گفته معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان بیش از 22 باشگاه ورزشی طی این مدت به علت عدم توانایی در اداره امور باشگاه در اثر تعطیلی‌های کرونایی، جمع‌آوری کردند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر