logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۸۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

پلوسی: مجلس نمایندگان آمریکا طرح برکناری ترامپ را به رأی می گذارد

پلوسی:-مجلس-نمایندگان-آمریکا-طرح-برکناری-ترامپ-را-به-رأی-می-گذارد
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این نهاد قانونگذاری پیش از ارائه طرح استیضاح رئیس جمهور به صحن مجلس، قطعنامه برکناری این مقام اجرایی کشور را به رأی می گذارد.

به گزارش موج رسا; به نقل از رویترز، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده شامگاه یکشنبه به وقت محلی در نامه‌ای خطاب به قانونگذاران نوشت که در هفته جاری، اعضای این مجلس نخست قطعنامه‌ای را به رأی می‌گذارند که در آن از «مایک پنس» معاون رئیس جمهور و اعضای کابینه می‌خواهد تا «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را پیش از ارائه طرح استیضاح از سمت خود برکنار کنند.

پلوسی در بخش دیگری از این نامه نوشت که مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز دوشنبه یا سه شنبه قطعنامه مزبور را به رأی بگذارد. در صورت عدم تصویب این قطعنامه، روز سه شنبه رأی گیری نهایی (استیضاح) انجام خواهد شد.

در این قطعنامه از مایک پنس خواسته می‌شود تا به اصلاحیه ۲۵ اُم قانون اساسی آمریکا استناد کند؛ اصلاحیه‌ای که به مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ امکان می‌دهد تا در صورت
[تشخیص] عدم توانایی رئیس جمهور برای انجام وظایف رسمی خود، وی را از این سمت برکنار کنند.

پلوسی در ادامه این نامه می‌افزاید که پس از طی شدن این پروسه، مجلس نمایندگان «به ارائه طرح استیضاح به صحن مجلس نمایندگان اقدام خواهد کرد».

گفتنی است که تا شامگاه یکشنبه به وقت محلی، ۲۱۰ تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا- حدود اکثریت اعضا- از طرح استیضاح ترامپ پشتیبانی کرده‌اند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر