logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۸۹۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

90 درصد جمعیت روستایی استان زنجان از آب شُرب سالم بهره‌مند هستند

90-درصد-جمعیت-روستایی-استان-زنجان-از-آب-شُرب-سالم-بهره‌مند-هستند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: این شرکت بیش از 111 هزار مشترک روستایی دارد و 90 درصد جمعیت روستایی استان از آب شُرب سالم بهداشتی بهره‌مند هستند.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تا پایان سال جاری 30 روستای استان در قالب پویش «الف- ب ایران» تامین آب می‌شوند.

وی با بیان اینکه این روستاها از نظر آب شُرب در مضیقه بودند و مشکل داشتند، خاطرنشان کرد: آب شرب در این روستاها یا نبود و یا کم بود که با تامین آب شُرب سالم بهداشتی، این روستاها یا آب پایدار خواهند داشت و یا مدت زمان بیشتری در طول روز از آب بهره‌مند خواهند بود یعنی دِبی آب آن‌ها افزایش خواهد یافت.

جزءقاسمی با بیان اینکه با تامین آب این روستاها 90 درصد جمعیت روستایی استان از آب شُرب سالم بهداشتی بهره‌مند می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 617 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان زنجان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه این شرکت بیش از 111 هزار مشترک روستایی و بیش از 247 هزار مشترک شهری دارد، گفت: هم‌اکنون 90 درصد جمعیت روستایی و 100 درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

وی در خصوص تغییر میزان مصرف آب پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا به‌طور متوسط مصرف آب زنجانی‌ها در مجموع شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

جزءقاسمی با بیان اینکه 15 درصد، میزان متوسط است، خاطرنشان کرد: در مواقعی مانند اواخر اسفندماه سال 98 که هم در آستانه عید نوروز قرار داشتیم و هم آغاز شیوع کرونا بود، مصرف آب به میزان 20 درصد نیز نسبت به مدت مشابه گذشته آن افزایش داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در خصوص دلایل تاخیر در اجرای پروژه آبرسانی به محل جدید روستای پالتلو از توابع بخش قره‌پشتلو شهرستان زنجان گفت: یکی از دلایلش این است که اعتبار این پروژه در سال‌های گذشته به موقع پرداخت نشده است.

وی اظهار داشت: دلیل دیگر این است که پیمانکار نیز به وعده‌هایش عمل نکرده است، اظهار داشت: بنابراین شرکت مجبور شده با آن پیمانکار، فسخ قرارداد کرده و اکنون پروژه مجددا به مناقصه گذاشته شده است.

جزءقاسمی با بیان اینکه 100 درصد اعتبار پروژه تامین نشده است، خاطرنشان کرد: اعتباری که برای پروژه تخصیص یافته، کمتر از 50 درصد است که برای همین مقدار نیز منتظر پیمانکار هستیم تا کارها پیش برود.

وی تصریح کرد: در صورتی که اعتبار کامل به پروژه تخصیص یابد، زودتر به اتمام می‌رسد وگرنه اتمام پروژه، طول خواهد کشید.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر