logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۸۹۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک مسئول در شهرداری زنجان:

بیش از 17 میلیارد تومان برای بازسازی اتوبوس‌های ناوگان شهری زنجان اختصاص یافت

بیش-از-17-میلیارد-تومان-برای-بازسازی-اتوبوس‌های-ناوگان-شهری-زنجان-اختصاص-یافت
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: 17 میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات طی 2 مرحله برای بازسازی 70 دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری زنجان اختصاص یافت.

فرهاد رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری بر اساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده که شهرداری جهت بهره‌مندی از خدمات آن‌ها اقدام به ارائه تسهیلات می‌کند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات بلاعوض خواهد بود، خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس‌ها نیز در قبال این تسهیلات به مدت 5 سال، تعهد خدمات به شهرداری می‌دهند تا اتوبوس‌ها 5 سال در اختیار شهرداری زنجان باشد.

رفیعی با بیان اینکه بخش اول تسهیلات 7.5 میلیارد تومان برای بازسازی 30 دستگاه اتوبوس شهری بود، گفت: مراحل تصویب و اختصاص تسهیلات در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان اظهار داشت: بخش دوم تسهیلات نیز 9 میلیارد و 600 میلیون تومان برای بازسازی 40 دستگاه دیگر است که به مرور و پس از طی مراحل اداری و تصویب، اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری این تسهیلات را جهت بازسازی اتواوبس‌های شهری از دولت دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: رانندگان و صاحبان اتوبوس‌ها نیز به عنوان بخش خصوصی در قبال این تسهیلات به مدت 5 سال به شهرداری زنجان تعهد خدمت و همکاری می‌دهند.

رفیعی با اشاره به فعالیت 80 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری زنجان افزود: پس از شیوع ویروس کرونا مسافران اتوبوس‌ها کاهش چشمگیری داشته که در این راستا شهرداری زنجان با تخصیص یارانه اقدام به حمایت از رانندگان اتوبوس‌ها می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: این یارانه‌ها به‌گونه‌ای است که مابه‌التفاوت درآمد روزانه اتوبوس‌ها به میزان 400 هزارتومان به ازای هر روز محاسبه شده و به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این یارانه جهت حمایت از رانندگان اتوبوس‌ها در دوران کرونا است، اظهار داشت: بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی درون‌شهری نیز در زنجان فعالیت می‌کنند که مسافران آن‌ها کاهش نداشته که به همین دلیل یارانه‌ای به آن‌ها پرداخت نمی‌شود.

رفیعی با اشاره به سایر حمایت‌ها از رانندگان اتوبوس و تاکسی‌های درون‌شهری خاطرنشان کرد: طی این مدت اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، ضدعفونی‌کننده، دستکش و نایلون در بین رانندگان توزیع شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر