logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۸۹۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شرکت نفت زنجان:

استفاده از گاز مایع به عنوان سوخت خودرو غیرقانونی است

استفاده-از-گاز-مایع-به-عنوان-سوخت-خودرو-غیرقانونی-است
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان گفت: استفاده از گاز مایع (LPG) به عنوان سوخت خودرو، غیرقانونی بوده و به هیچ وجه مورد تایید سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت نیست.

حمید حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی اظهار داشت: کاهش مصرف سوخت مایع، پیشگیری از آلودگی هوا و محیط زیست و همچنین پایین آوردن هزینه تمام‌شده حمل بار و مسافر از مهمترین دلایل اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم در مصرف سوخت مایع صرفه‌جویی کنیم، خاطرنشان کرد: LPG (گاز مایع) نیز جزء سوخت‌های مایع بوده و از دارندگان این خودروها که به صورت غیرقانونی از گاز مایع استفاده می‌کنند، تقاضا می‌شود نسبت به تغییر سوخت خود به گاز طبیعی اقدام کنند.

حبیبی افزود: با اجرای طرح دوگانه‌سوز کردن رایگان خودروهای عمومی و گسترش جایگاه‌های سوخت طبیعی در صدد کاهش مصرف سوخت مایع هستیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با اشاره به گفت: داندگان خودروهای عمومی که از گاز مایع استفاده می‌کنند، می‌توانند با ثبت‌نام در سایت gcr.niopdc.ir ضمن دوگانه‌سوز کردن رایگان خودرو از فاز تسهیلاتی آن‌ها نیز بهره‌مند شده و از گاز طبیعی به عنوان سوخت پاک، ارزان و ایمن استفاده کنند.

وی با اشاره به فعالیت 40 جایگاه عرضه گاز طبیعی و 60 جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل در استان زنجان اظهار داشت: نظارت مستمر و جدی بر این جایگاه‌ها به‌ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا صورت گرفته و تمام جایگاه‌ها پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کرونا را مراعات کرده تاکنون هیچ جایگاه عرضه سوخت پلمپ و تعطیل نداشته‌ایم.

حبیبی خاطرنشان کرد: خودروهای عمومی که از سوخت طبیعی استفاده می‌کنند نیز باید به صورت دوره‌ای برای مخازن خود معاینه فنی دریافت کنند.

وی در خصوص دوگانه‌سوز کردن خودروهای با پلاک شخصی یادآور شد: فاز اول طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروها شامل خودروهای پلاک عمومی اعم از وانت‌بارها و مسافربرهای درون‌شهری و برون‌شهری بوده و فاز دوم که طی ماه آینده شروع خواهد شد، مختص تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها است و بعد از آن نیز نوبت به خودروهای شخصی خواهد رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان زنجان با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین نفت سفید فصول سرد سال نداریم، گفت: سهمیه نفت سفید مورد نیاز فصل‌های پاییز و زمستان امسال قبل از شروع فصل سرما به صورت الکترونیکی اعلام شده و حمل شده و به متقاضیان تحویل شده است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر