logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۸۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان خبر داد؛

رسوب مواد اولیه واحدهای تولیدی زنجان در گمرک

رسوب-مواد-اولیه-واحدهای-تولیدی-زنجان-در-گمرک
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه واحدهای تولیدی زنجان با مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک مواجه هستند گفت: بانک مرکزی باعث ایجاد این مشکلات شده و در واقع قفل آزادی مواد اولیه و ماشین‌آلات واحدهای تولیدی دست بانک مرکزی است.

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه برخی از واحدهایی که ثبت سفارش برای واردات دادند با مشکل ترخیص ارز مواجه هستند اظهار کرد: این مشکل نیز به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای که برای ترخیص ارز در نظر گرفتند مشکل دارد افزود: این موضوع واردکنندگان استان زنجان را با مشکل مواجه کرده و واحدهایی که مواد اولیه آنها وارداتی است نمی‌توانند کالاهای خود را از گمرک استان آزاد کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر نیز مشکل واحدهای تولیدی استان در بحث ترخیص کالاهای وارداتی احصا می‌شود عنوان کرد: تمام تلاش خود را بکار بستیم تا مشکل واحدهای تولیدی در خصوص ترخیص مواد اولیه برطرف شود.

وی با تاکید براینکه برخی از مشکلات سیستمی بوده و توسط گمرک استان قابل حل نیست و باید از سوی بانک مرکزی اقدام شود ابراز کرد: بانک مرکزی باید مشکلات سامانه‌ای را برطرف کند تا سایر مشکلات نیز حل شود.

یگانه‌فرد با بیان اینکه واحدهای تولیدی سایر استانها نیز با مشکل ترخیص کالایی از گمرک مواجه هستند افزود: بخشی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی با گمرک دارند به بانک مرکزی انتقال داده شده اما متاسفانه تا به امروز اقدام موثری از سوی بانک مرکزی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه عمده واردات استان مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی است خاطرنشان کرد: مشکل عدم ترخیص مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی روند تولید بسیاری از واحدها را تحت تاثیر قرار داده و اگر این مشکل برطرف نشود برخی از واحدها به سمت تعطیلی خواهند رفت.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با تاکید براینکه کمتر از 50 درصد واحدهای تولیدی استان با این مشکل مواجه هستند خاطرنشان کرد: در شرایط اقتصادی تعطیلی حتی یک واحد تولیدی به اشتغال استان آسیب می‌زند.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر