logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۸۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

کوشکی: FATF تنها تعهدات ایران را افزایش می‌دهد

کوشکی:-FATF-تنها-تعهدات-ایران-را-افزایش-می‌دهد
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پیوستن به کنوانسیون‌های FATF هیچ مشکلی از کشور را حل نخواهد کرد، گفت: پیوستن به معاهدات FATF تنها تعهدات ایران را افزایش خواهد داد.

به گزارش موج رسا; محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی، گفت: درباره موضوع FATF در کشور باید از صحبت‌های وزیر امور خارجه در مجلس نقل قول کنم که ایشان اظهار کردند با پیوستن به کنوانسیون‌های FATF نمی‌توانیم تضمین گشایش دهیم، پس در حال حاضر پیوستن به این سازمان جاسوسی نیازی نیست چرا که پیوستن به FATF هیچ مشکلی از کشور را برطرف نخواهد کرد.

وی افزود: موافقان پیوستن به کنوانسیون‌های FATF استدلال‌شان بر این است اگر روزی تحریم‌ها لغو شود و ایران بخواهد با دنیا ارتباط مالی برقرار کند با مشکل روبه‌رو خواهیم شد پس اکنون باید ایران به این کنوانسیون‌ها بپیوندد تا در آینده دچار مشکل نشویم، اما در این باره باید بگویم تحریم‌های ایران هر زمان که لغو شد و افراد موافق خواستند ارتباط اقتصادی و مالی با دنیا برقرار کنند در همان زمان به فوریت پیوستن به کنوانسیون‌های FATF را انجام خواهیم داد.

 

کوشکی اضافه کرد: در حال حاضر هیچگونه دلیلی وجود ندارد که ایران به معاهدات مربوط به FATF بپیوندد چرا که اکنون  پیوستن به آن هیچ نیازی از کشور را برطرف نمی‌کند. این در حالی است که ما زمانی می‌توانیم به مجموعه‌ها و پیمان‌ها بپیوندیم که ضمانت کافی برای بهره‌ بردن از این کنوانسیون‌ها داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۰ تاکنون عضو ان‌پی‌تی است به طوری که کشورهایی که عضو آن هستند باید خدمات متنوعی را دریافت کنند. از طرفی باید بگویم ایران عضویت خود را در سال ۱۳۷۰ تمدید کرد اما تاکنون هیچگونه خدماتی  دریافت نکرده است پس در نتیجه ایران تا زمانی که تعهدات و ضمانت اجرایی نداشته باشد دلیلی برای پیوستن به مجموعه‌ها و پیمان‌های FATF ندارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران در صورتی می‌تواند برنامه‌های FATF را اجرا کند که ضمانت اجرایی دریافت کرده و منفعتی از آن ببرد. 

 

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر