logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۸۸۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صمت استان زنجان خبر داد؛

طلب سنگین ایریکو از دولت

طلب-سنگین-ایریکو-از-دولت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه شرکت اریکو ابهر مطالبات زیادی از دولت دارد گفت: عدم پرداخت مطالبات دولتی سرمایه در گردش شرکت ایریکو را با مشکل مواجه کرده است.

ناصر فغفوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه شرکت ایریکو ابهر در زمینه تولید واگن‌های باری، تراموا، ریل باس و واگن مترویی فعالیت دارد بنابراین طرف خریدار این شرکت نمی‌تواند اشخاص حقیقی باشد.

وی تصریح کرد: بخش دولتی محصولات تولیدی این شرکت را خریداری می‌کند که اغلب طرف قرارداد این شرکت سازمان همیاری شهرداریهای کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: این سازمان‌ها اغلب در تامین منابع مشکل دارند که این موضوع باعث مختل شدن سرمایه در گردش شرکت ایریکو شده است.

وی با تاکید براینکه به مرور زمان سرمایه این شرکت کاهش می‌یابد افزود: شرکت نیز پیگیر دریافت مطالبات خود است.

فغفوری با بیان اینکه برای حل بخشی از مشکل مطالبات ایریکو، موضوع تهاتر بدهی این شرکت با بخشی از مطالبات آن پیشنهاد شد که میتواند تا حدودی مشکلات سرمایه در گردش آن را برطرف کند عنوان کرد: بدهی مالیاتی، اجتماعی و یا سایر بدهی‌های دولتی این شرکت با بخشی از طلب دولتی تهاتر می‌شود.

وی با تاکید براینکه این شرکت نزدیک به 5 میلیارد تومان مالیات و بدهی تامین اجتماعی دارد خاطر نشان کرد: اقدامات لازم جهت تهاتر بدهی این شرکت انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: تهاتر می‌تواند حدود 20 درصد از طلب‌های دولتی شرکت ایریکو را برطرف کند و مابقی طلب‌ این شرکت باقی مانده که بخش‌های دولتی باید نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

وی در پاسخ به سوالی چرا این شرکت به حوزه صادرات وارد نمی‌شود عنوان کرد: به دلیل اینکه واگن به شدت در داخل کشور مورد نیاز است و تنها همیاری شهرداری کشور 2000 واگن نیاز دارد.

فغفوری با اشاره به اینکه اگر شرکت ایریکو از 100 درصد ظرفیت خود استفاده کند در طول سال می‌تواند 900 واگن را تولید کند افزود: در این صورت تامین واگن‌های مورد نیاز سازمان‌های همیاری کشور 2.5 سال طول می‌کشد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در سایر بخش‌های کشور نیاز به واگن بالا بوده و دولت از ظرفیت این شرکت می‌تواند در تامین این نیاز استفاده کند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر