logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۸۸۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

برق و گاز واحدهای تولیدی نباید یکباره قطع شود

برق-و-گاز-واحدهای-تولیدی-نباید-یکباره-قطع-شود
استاندار زنجان به هشدار قطعی برق و گاز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: قطعی برق و گاز نباید یکباره اتفاق بیفتد چرا که این اتفاق باعث متحمل شدن هزینه سرسام آوری برای برخی از واحدهای تولیدی می‌شود.

به گزارش موج رسا; فتح اله حقیقی امروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید استان با اشاره به اینکه حل مشکلات واحدهایی که اشتغالزایی خوبی دارند باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اظهار کرد: حل مشکلات واحدهای تولیدی در همه بخش‌ها از جمله تامین مواد اولیه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از طرفی هم واحدهایی که مشکل دارند نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام شود تا حدالامکان اشتغال موجود استان حفظ شود.

استاندار زنجان همچنین به موضوع تاخیر اعلام نتیجه افزایش ظرفیت معدن ذاکر خاطرنشان کرد: منابع طبیعی نباید این موضوع را طولانی کندیعنی  باید تکلیف این گونه موارد در کمترین زمان ممکن مشخص شود.

وی در ادامه به هشدارهای شرکت گاز و برق که به مشترکان اعلام شده اشاره و عنوان کرد: ما در قطعی برق و گاز از سیاست کشور تبعیت می‌کنیم اما این حق تولیدکنندگان است که باید بدانند چه زمان برق قطع خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی در استان فعالیت دارند که با قطعی برق متحمل هزینه‌های سرسام آوری می‌شوند تا بتوانند به چرخه فعالیت برگردند افزود: باید این واحدهای تولیدی مشخص شده و باید از قطعی برق آنها جلوگیری شود.

وی با تاکید براینکه امروز از 4 واحد تولیدی در استان زنجان بازدید شد عنوان کرد: یکی از این واحدها تعطیل بود که با اقدامات انجام شده توانستیم به چرخه تولید برگردانیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنها مشکل این واحد تولیدی صادرات بود که نسبت به رفع مشکل آنها نیز اقدام شد افزود: بازار فروش محصولات تولیدی این واحد نیز در خارج از کشور شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه مشکل سه واحد تولیدی استان زنجان نیز مورد بررسی قرار گرفت عنوان کرد: نسبت به حل مشکل این واحدها اقدام خواهد شد.

حقیقی با بیان اینکه مشکل یکی از واحدها مربوط به موضوع کشوری است عنوان کرد: پیگیری لازم برای حل مشکل آن انجام خواهد شد اما مشکل اکثر واحدهای تولیدی استان در داخل استان قابل حل است.

وی با تاکید براینکه توسعه واحدهای تولیدی در شرایط کنونی نشان دهنده پشتکار و انگیزه بالای تولیدکنندگان در ایجاد رونق تولید است خاطر نشان کرد: حل مشکل واحدهای تولیدی حتی یک واحد در شرایط اقتصادی فعلی جای خوشحالی داشته و کار بزرگی محسوب می‌شود.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صمت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسات کار گروه رفع موانع تولید استان افزود: از سال ۹۷ تا به امروز ۹۶ درصد مصوبات این کارگروه در استان زنجان به مرحله اجرایی رسیده است.

وی به مطرح شدن موضوع قطعی گاز و برق توسط این دو شرکت عنوان کرد: واحد‌های تولیدی استان از این موضوع نگران هستند چرا که اگر برق برخی واحدهای تولیدی قطع شود برای برگشت به چرخه فعالیت هزینه‌های سرسام آوری را باید متحمل شوند.

فغفوری خاطر نشان کرد: شرکت گاز و برق برنامه ریزی لازم را داشته باشند تا واحدهای تولیدی در مصرف انرژی برق و گاز صرفه جویی داشته باشند شاید با این روش اصلا نیازی به قطعی کامل برق و گاز وجود نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: برخی از واحدهای تولیدی در شرایط جوی اگر گاز یا برق‌‌شان قطع شود به دلیل سردی هوا خسارت زیادی می‌بینند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر