logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۸۸۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئيس هيات اسكي استان زنجان:

پیست اسکی پاپایی فقط برای تمرین تیم منتخب زنجان دایر است

پیست-اسکی-پاپایی-فقط-برای-تمرین-تیم-منتخب-زنجان-دایر-است
رئيس هيات اسكي استان زنجان با بیان اینکه پیست اسکی پاپایی نیز مانند سایر اماکن ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است، گفت: هم‌اکنون این پیست فقط برای تمرین تیم منتخب استان و آن هم یک روز در هفته دایر است.

رضا اژدري در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پیست اسکی پاپایی نیز مانن سایر اماکن و سالن‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بوده و امکان استفاده ندارد.

وی با بیان اینکه منتظر صدور مجوز و اعلام بازگشایی از سوی ستاد کرونای استان هستیم، خاطرنشان کرد: در صورتیکه وضعیت به لحاظ کرونایی زرد باشد، فعالیت اسکی به صورت توریستی را آغاز می‌کنیم اما منتظر اعلام ستاد کرونای استان هستیم.

اژدری تصریح کرد: پیست اسکی پاپایی زنجان هم‌اکنون فقط برای تمرین ورزشکاران تیم منتخب زنجان و آن هم هفته‌ای یک روز، دایر است.

رئیس هیات اسکی استان زنجان با بیان اینکه تیم منتخب زنجان برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور آماده می‌شود، گفت: هنوز زمان دقیق برگزاری مسابقات اعلام نشده اما معمولاً در انتهای فصل زمستان (اواخر اسفندماه) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون میزبان مسابقات اسکی قهرمانی کشور مشخص نشده است، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام استان‌ها میزبانی خود را لغو کرده‌اند و محل برگزاری مسابقات، بستگی به نظر فدراسیون دارد.

اژدری با اشاره به وضعیت اسکی استان زنجان خاطرنشان کرد: زنجان از استان‌های قدیمی کشور در رشته اسکی بوده و قدمت این ورزش در زنجان به حدود 70 سال می‌رسد و همچنین نزدیک به 50 سال است که پیست اسکی دارد.

رئیس هیات اسکی استان زنجان با بیان اینکه اسکی زنجان وضعیت مطلوبی در سطح کشور دارد، گفت: اسکی‌بازان خوبی در زنجان داریم فقط مشکل اصلی، کم بودن بارش برف و همچنین پایین بودن زمان ماندگاری برف است.

وی خاطرنشان کرد: اسکی زنجان معمولاً در بین رتبه‌های چهارم و پنجم کشور قرار می‌گیرد البته در سال 97 نیز رتبه سوم کشور را به دست آوردیم.

اژدری با بیان اینکه 6 نفر از اسکی‌بازان معلول استان عضو تیم ملی هستند، اظهار داشت: در بین آن‌ها ورزشکاران پاراالمپیکی هم داریم.

وی ابراز کرد: در بین اسکی‌بازان عادی نیز معمولاً ورزشکاران حرفه‌ای و بدنه تیم ملی از استان‌های تهران و البرز است زیرا امکانات بهتری دارند.

رئیس هیات اسکی استان زنجان در خصوص برخورد تیوپ‌سواران با خودرو در زنجان گفت: تیوپ‌سواری به دلیل خطراتی که دارد از سال 90 در منطقه پاپایی، ممنوع شده و این حادثه به هیات اسکی ارتباط ندارد.

وی اظهار داشت: پیست اسکی پاپایی از سال 90 فنس‌کشی شده و با صَرف هزینه و انرژی زیاد و با کمک دستگاه‌های مربوطه از جمله یگان ویژه نیروی انتظامی، تیوپ‌سواری از این منطقه جمع‌آوری شده است.

اژدری با بیان اینکه مردم در مناطق برفگیر مانند امند، طارم و مادآباد ماهنشان به صورت تفریحی، تیوپ‌سواری می‌کنند، خاطرنشان کرد: این تفریح به صورت خودجوش بوده و ارتباطی به هیات اسکی ندارد زیرا تیوپ‌سواری به دلیل خطرات جانی که دارد، ممنوع اعلام شده است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر