logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۸۸۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

مشاور امنیت ملی بایدن: برنامه موشکی ایران باید مورد مذاکره قرار بگیرد

مشاور-امنیت-ملی-بایدن:-برنامه-موشکی-ایران-باید-مورد-مذاکره-قرار-بگیرد
مشاور امنیت ملی دولت بایدن گفت که واشنگتن اگر به برجام بازگردد این موضوع پایه‌ای برای مذاکرات بعدی از جمله برنامه موشکی ایران خواهد بود.

به گزارش موج رسا; جیک سالیوان نامزد تصدی پست مشاور امنیت ملی در دولت بایدن همچنین مدعی شد اقدامات دولت ترامپ در قبال ایران آمریکا را امن‌تر نکرد و تهران به داشتن سلاح هسته‌ای نزدیک‌تر شد.

وی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت بازگشت ایران به برجام می‌تواند زمینه ای برای مذاکرات بعدی از جمله برنامه موشکی ایجاد کند.

سالیوان همچنین افزود مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران باید جزوی از مذاکرات بعدی باشد.

سالیوان ماه پیش نیز در اجلاس شورای مدیریت «وال استریت ژورنال» گفته بود: «در وضعیت خطرناکی قرار داریم. آن‌ها اورانیوم بیشتری غنی کرده‌اند. ما (از توافق) خارج شدیم و تنها هستیم.»

این ادعای سالیوان درحالی مطرح شده که مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه 8 بهمن سال 1398 طرح «ممنوعیت تولید، نگهداری و استفاده از سلاح هسته‌ای» را اعلام وصول کرد که به موجب آن ساخت، تولید، نگهداری و استفاده از انواع سلاح هسته‌ای و آزمایش آنها و نیز تولید اورانیوم با خلوص بیش از 20 درصد پلوتونیم توسط دولت جمهوری اسلامی ایران ممنوع شده است.

علاوه بر این در متون فقه اسلامی، قتل و کشتار غیر نظامیان دشمن مادامی که در خدمت نظامیان نباشند، نهی شده و سیره مسلمین همواره بر این امر بوده است.

فقهای بزرگ اسلامی نیز در جنگ‌ها از قتل افراد بی‌گناه نهی کرده و در این رابطه مجوزی نداده‌اند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر حرمت تولید، نگهداری و ساخت سلاح هسته‌ای فتوا داده‌ و آن را حرام دانسته‌اند.

همچنین در دکترین دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخت و انباشت و به‌کارگیری سلاح هسته‌ای تعریف نشده است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر