logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۸۸۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

نگرانی دختر ترامپ از سرنوشت اکثریت سنای آمریکا

نگرانی-دختر-ترامپ-از-سرنوشت-اکثریت-سنای-آمریکا
دختر رئیس‌جمهور آمریکا که مقام مشاور او را نیز بر عهده دارد از مردم ایالت جورجیا خواست با رای دادن به نامزدهای جمهوریخواه، مانع از واگذاری اکثریت سنا به دموکرات‌ها شوند.

به گزارش موج رسا; ایوانکا ترامپ دختر و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری خطاب به مردم ایالت «جورجیا»، از آنها خواست در دور دوم انتخابات سنا که سه شنبه برگزار می‌شود؛ حزب جمهوریخواه را ناامید نکنند.

جورجیا که زمانی دژ مستحکم جمهوریخواهان لقب گرفته بود، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، با ریختن آرای خود به سبد جو بایدن دموکرات، رفتاری غیرمعمول از خود نشان داد.

ایوانکا در توئیت خود نوشته: جورجیا، آمریکا برای دفاع از اکثریت، روی شما حساب می‌کند!

در واقع، انتخابات جورجیا از این بابت اهمیت دارد که سرنوشت اکثریت سنا را که اکنون در دست جمهوریخواهان است؛ تعیین می‌کند.

ایوانکا دو روز پیش هم سفری به جورجیا داشت تا شخصاً به نفع دو نامزد حزب جمهوریخواه تبلیغ کند که قرار است به مصاف دو رقیب دموکرات بروند.

وی در بخشی از اظهارات خود مدعی شد: این جورجیا است که تصمیم می‌گیرد آیا فرزندان ما تحت حکومت یک دولت ظالم بزرگ شوند یا آمریکا سرزمین آزادی باقی بماند.

در کنگره آمریکا، سنا نقش تعیین‌کننده‌تری به ویژه از بابت تائید صلاحیت وزرای کابینه دارد. از سوی دیگر، در حال حاضر اختیار مجلس نمایندگان با دموکرات‌ها است و چنانچه سنا نیز به آنها واگذار شود؛ «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هیچ چالشی برای پیشبرد اهداف خود در کنگره نخواهد داشت./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر