logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۸۸۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد؛

حذف 3 هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی در زنجان/ ثبت‌نام مجدد انجام نمی‌شود

حذف-3-هزار-نفر-از-متقاضیان-مسکن-ملی-در-زنجان-ثبت‌نام-مجدد-انجام-نمی‌شود
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان حذف 3 هزار نفر از متقاضیان از لیست طرح اقدام ملی مسکن قطعی شده زیرا تعدادی از ان‌ها مرحله اول آورده نقدی را واریز نکرده و تعدادی هم اصلا برای تشکیل پرونده مراجعه نکردند.

سعید شاهین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برای 1700 نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، افتتاح حساب شده بود که با وجود مهلت‌های چندباره، مرحله اول آورده نقدی خود را واریز نکردند و تعدادی هم تاکنون اصلاً برای تشکیل پرونده مراجعه نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس 3 هزار نفر از متقاضیان از لیست طرح اقدام ملی مسکن استان زنجان حذف می‌شوند.

شاهین‌فر با بیان اینکه پالایش و بررسی شرایط ثبت‌نام‌کنندگان مرحله دوم نیز تمام شده و فقط تعدادی بلاتکلیف وجود دارد، افزود: این افراد نیز برای تعیین تکلیف شرایط خود در حال مراجعه هستند که در صورتی که مجوز صادر شود، اطلاعات آن‌ها در سیستم ثبت خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در پاسخ به احتمال ثبت‌نام مجدد از متقاضیان مسکن در زنجان گفت: تا اطلاع ثانوی، ثبت‌نامی در استان زنجان نخواهیم داشت و فعلا فقط پرونده‌ها و ثبت‌نامی‌های موجود را تعیین تکلیف می‌کنیم.

وی با اشاره به ثبت اعلام علاقه‌مندی متقاضیان مرحله دوم برای تخصیص پروژه اظهار داشت: در این مرحله 2 پروژه کوی نصر و M6 گلشهر از لیست پروژه‌ها حذف شده است زیرا این پروژه‌ها در مرحله اول تکمیل شده و به متقاضیان تخصیص یافتند.

شاهین‌فر خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه عملیات اجرایی پروژه‌های مرحله اول آغاز شده بود باید تخصیص پروژه می‌شدند تا از مبالغ واریزی متقاضیان برای ادامه عملیات اجرایی برداشته شود و به همین دلیل، امکان نگهداری پروژه‌ها برای انتخاب در مرحله دوم وجود نداشت.

وی با بیان اینکه واریزی‌های مرحله اول در خردادماه انجام شده بود، یادآور شد: به همین دلیل واریزی‌ها تعیین تکلیف کردیم.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان افزود: از متقاضیان پروژه‌های مذکور یعنی کوی نصر و M6 گلشهر، واریز قسط دوم نیز درخواست شده است در حالی که تعدادی از متقاضیان ثبت‌نامی مرحله دوم هنوز برای تشکیل پرونده مراجعه نکرده‌اند به همین دلیل نمی‌توانستیم پروژه‌ها را معطل کنیم.

شاهین‌فر در خصوص هزینه تقریبی ساخت که در سایت، درج شده است، اظهار داشت: قبلاً هم اعلام شده که هزینه ساخت به قیمت تمام‌شده روز بوده و همین مبلغ اعلامی نیز با احتساب هزینه مصالح به روز و علی‌الحساب بوده و احتمال هرگونه تغییر وجود دارد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص اخذ هزینه هنگام ارائه نامه اقساط از متقاضیان، گفت: این‌ها هزینه پُست نامه بوده و هزینه‌ای که به عنوان هزینه‌های سالانه کارگزاری دریافت شده برای خود کارگزاری است زیرا کارگزاری برای مردم و متقاضیان، کار می‌کند و هزینه دریافتی، برآورد انجام کار طی یک سال است.

وی با بیان اینکه کارگزاری مسکن ملی در ادامه نیز نحوه و نوع واریز متقاضیان و سایر موارد مربوط به پرونده را کنترل خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر نامه را ارسال نکنیم، ممکن است برخی متقاضیان بگویند پیامک و نامه را دریافت نکرده و در جریان واریزی نبودم به همن دلیل مجبور به ارسال نامه هستیم وگرنه قصد فشار بر مردم نداریم.

شاهین‌فر با تاکید بر پرداخت به‌موقع اقساط از سوی متقاضیان تصریح کرد: این کار هم سبب تسریع در روند اجرای پروژه با قیمت مناسب شده و هم امتیازی برای متقاضیان در قرعه‌کشی و انتخاب واحدها محسوب می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر