logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۸۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

درمان آلزایمر با کشف یک جهش ژنتیکی

درمان-آلزایمر-با-کشف-یک-جهش-ژنتیکی
محققان در تازه‌ترین پژوهش‌های خود موفق به کشف یک جهش ژنتیکی شده‌اند که ممکن است به ایجاد روش‌های درمانی برای بیماران آلزایمر کمک کند.

به گزارش موج رسا; به نقل از نوروساینس، محققان جهش‌های جدیدی را در ژنی موسوم به«CSF-1R» کشف کرده‌اند که می‌تواند به ایجاد روش‌های درمانی برای بیماران آلزایمر کمک کند.

یک مطالعه جدید ممکن است به پیشرفت چشمگیری در کمک به ایجاد روش‌های درمانی جدید برای درمان این بیماری رسیده باشد. گروهی از محققان جهش‌هایی را در ژن «CSF-1R» یافته‌اند که با یک نوع نادر از زوال عقل موسوم به «لکوانسفالوپاتی» (Leukoencephalopathy) مرتبط است.

این یافته جدید ممکن است به محققان کمک کند تا به درک و شناخت کافی از این بیماری و ایجاد روش‌های درمانی برسند.

«کالین دوهرتی» یکی از محققان این مطالعه گفت: کاملاً حیاتی است که ما تلاش‌های تحقیقاتی خود را معطوف به شناسایی علت اصلی بیماری‌های تخریب عصبی کنیم. مطالعاتی از این قبیل زمینه را برای مدیریت بالینی بهتر بیماران فراهم می‌کند و من امیدوارم منجر به توسعه داروهای جدیدی برای درمان این بیماری شود.

براساس داده‌های موجود، بیش از ۳۶ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل مرتبط به آن هستند و تاکنون هیچ داروی تأیید شد‌ای به منظور کنترل آن وجود ندارد. /فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر