logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۱۸۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مشاور اجرایی سهام عدالت:

سرمایه‌گذاری سهام عدالت در پروژه‌های سودآور، منبع درآمد مستمری برای سهامداران می‌شود

سرمایه‌گذاری-سهام-عدالت-در-پروژه‌های-سودآور،-منبع-درآمد-مستمری-برای-سهامداران-می‌شود
مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه 30 درصد منابع شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها می‌تواند در پروژه‌های سودآور استانی سرمایه‌گذاری شود، گفت: این سرمایه‌گذاری در صورت مدیریت صحیح علاوه بر سود سهام، منبع درآمد مستمری برای خانواده‌های تحت پوشش سهام عدالت می‌شود که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش موج رسا; محمد‌رضا پوررضایی امروز در جلسه اقدامات انجام شده در راستای اطلاع‌رسانی جهت ثبت‌نام در سامانه سجام به سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت: هر کدام از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند و می‌توانند 30 درصد سرمایه را در پروژه‌های سودآور استانی سرمایه‌گذاری کنند که نحوه سرمایه‌گذاری آن در اختیار مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره است.

وی حاطرنشان کرد: بعد از ابلاغ رهبر معظم انقلاب اسلامی از دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری، تقسیم کار در بین دستگاه‌های مرتبط با سهام عدالت انجام شد تا موضوع به‌گونه‌ای پیش برود که این منابع عظیم که به حداقل 5 دهک پایین جامعه توزیع شده هم به هدر نرود و هم به صورت بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

پوررضایی با بیان اینکه بر این اساس، روش‌های مدیریت مستقیم و غیرمستقیم سهام عدالت به اختیار سهامداران مشخص شد، افزود: از بین 49 میلیون نفر سهامدار سهام عدالت، 18 میلیون نفر روش مستقیم و بیش از 30 میلیون نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و یا به‌ناچار در این گروه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: 2 میلیون و 600 هزار متوفی و همچنین افرادی که هیچ یک از روش‌های مستقیم یا غیرمستقیم را انتخاب نکرده بودند به‌ناچار در لیست روش مدیریت غیرمستقیم قرار گرفتند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه زنجان در حوزه سهامداری و حضور در بازار سرمایه، جزء استان‌های نمونه در سطح کشور است، گفت: تاکنون 23 درصد از سهامداران زنجانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند در سامانه سجام، ثبت‌نام کرده‌اند که انتظار می‌رود تکلیف بقیه سهامداران نیز که عمدتاً از اقشار محروم و دورافتاده استان هستند، روشن شود چرا که شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌ها باید مدیریت سهام را با شکل جدید به دست بگیرند.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار شرکت‌های سرمایه‌گذاری به شکل جدید دارای 5 مرحله است، اظهار داشت: تبدیل شرکت تعاونی استانی به شرکت سرمایه‌گذاری و ثبت آن، پذیرش شرکت در بورس و بازگشایی نماد در بورس، 3 مرحله‌ای است که در استان زنجان انجام شده و 2 مرحله باقی مانده است.

پوررضایی با بیان اینکه یکی از مراحل باقیمانده در استان زنجان، برگزاری مجمع الکترونیکی شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت و انتخاب اعضای هیات‌مدیره است، گفت: مجامع عمومی شرکت‌ها بین 20 تا 30 دی‌ماه باید برگزار شود که موعد استان زنجان 23 دی‌ماه است.

وی با بیان اینکه امکان حضور تمام سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند در مجمع الکترونیکی وجود ندارد، تصریح کرد: فقط سهامدارانی می‌توانند در این مجمع حضور یابند که در سامانه سجام، ثبت‌نام کرده و احراز هویت شده باشند که این افراد می‌توانند به کاندیداهای عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌ها رای دهند لذا لازم است اطلاع‌رسانی لازم نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام برای سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند انجام شود.

پوررضایی خاطرنشان کرد: گام پنجم نیز اصلاح اساسنامه شرکت‌ها است که باید با قالب جدید انجام شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر