logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۸۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان:

اینستاگرام، نماد اضمحلالِ اخلاق در مواجهه با ترور سردار سلیمانی است

اینستاگرام،-نماد-اضمحلالِ-اخلاق-در-مواجهه-با-ترور-سردار-سلیمانی-است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: اینستاگرام، در مواجهه با ماجرای ترور سردار سلیمانی، نماد اضمحلالِ اخلاق، وجدان، انسانیت و قوانین بین‌المللی در دوران معاصر است

 محسن لطیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: شهادت سردار سلیمانی به عنوان نماد مقاومت و مبارزه با تروریسم، واکنش‌های بین‌المللی را از سوی شخصیت‌های سیاسی، مردم و گروه‌های مقاومت، به دنبال داشت به گونه‌ای که رئیس سازمان ملل نیز این ترور را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی در درون کشور آمریکا، اختلاف‌های جدی را در بین سیاسیون این کشور ایجاد کرد، افزود: در منطقه نیز، یک ائتلاف جدی بین نیروهای جبهه مقاومت علیه آمریکا شکل گرفته است که تداوم خواهد داشت.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: این حرکت تروریستی، باطن پلید و وحشی دولت تروریست آمریکا را در مقابل چشم جهانیان قرار داد و وجدان‌های بیدار جهان، همگی این ترور را محکوم کرده و از آن، اعلام انزجار کردند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به اینکه شخصیت شهید سلیمانی، یک شخصیت جهانی است و آوازه فعالیت‌ها و مدیریت نظامی ایشان از زبان فرماندهان نظامی آمریکایی نیز پیش از شهادت ایشان، بارها مطرح شده است، بیان داشت: همه افراد نظامی، از استراتژی ویژه سردار سلیمانی، سخن گفته‌اند؛ این شخصیت در تعاملی که با رهبران مقاومت در منطقه داشتند وحدت میان گروه‌های مختلف برای مقابله با توطئه‌های دشمنان را در منطقه، فراهم کردند.

 لطیفی تصریح کرد: شکست داعش در چند جبهه یکی از برنامه‌های شهید سلیمانی بود به گونه‌ای بود که فرماندهان آمریکایی، به استیصال و درماندگی خود اعتراف کردند. البته از همه مهمتر، ترسی که اسرائیل از سردار سلیمانی داشت در شادمانی پس از ترور این شهید، نمایان بود.

وی با بیان اینکه "اسرائیل باید از بین برود" آرزوی سردار سلیمانی بود که در آینده انشاالله محقق خواهد شد، ادامه داد: ابعاد ملی شهادت سردار سلیمانی را نیز نباید فراموش کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: تشییع پیکر پاک سردار سلیمانی، باشکوه‌ترین تشییع تاریخ معاصر ایران پس از تشییع پیکر حضرت امام خمینی(ره) بود و یک وحدت و جریان عجیب انقلابی را در بین مردم ایجاد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شهید سلیمانی را نه یک فرد، بلکه یک مکتب معرفی کردند، افزود: این امر نشانگر آن است که ابعاد وجودی شهید سلیمانی در حوزه‌های مختلف نظامی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی، قابل توجه است. 

 وی شناخت ابعاد فکری و عملی سردار سلیمانی را یک ضرورت جدی برای دوستداران ایشان برای ادامه راه این شهید عنوان کرد و افزود: سردار سلیمانی صرفا یک شخصیت نظامی نبود و ابعاد شخصیتی ایشان در کمک به محرومان، تلاش برای دور زدن تحریم‌ها و تامین دارو برای مردم، کمک به سیل زدگان و محبت بی‌نظیر ایشان به کودکان و نوجوانان و دوست داشتن جوانان ایرانی که در بیانات ایشان بارها مورد اشاره قرار گرفته بود؛ از سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت چندوجهی ساخته است.

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به ارادات بی‌نظیر سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری و اطاعت محض از ایشان، ادامه داد: سردار سلیمانی در حد توان از مرزهای اعتقادی، ناموسی و هویتی جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کردند.

لطیفی گفت: برای شناخت بهتر، وصیتنامه این شهید، یک سند زنده برای نمایاندن افکار و اندیشه‌های ایشان است که می‌تواند منجر به جریان‌سازی بیشتر و مستمر از مکتب شهید سلیمانی شود.

وی با بیان اینکه در خصوص ضرورت توجه به سواد رسانه‌ای باید گفت که امروزه، هجمه و جنگ اصلی دشمنان اسلام و انقلاب از طریق رسانه‌ها است و مسلط شدن به سواد رسانه‌ای، یکی از روش‌های مقابله با توطئه‌ها و تحریف‌های  دشمنان محسوب می‌شود، ادامه داد: باید توجه داشت که سواد رسانه‌ای یک سلسله مهارت و توانمندی‌های فکری و عملی رسانه‌ای است که نه تنها موجب عدم تاثیرپذیری از رسانه‌های بیگانه می‌گردد؛ بلکه می‌توان با تولیدات رسانه‌ای خوب، علیه آنان فعالیت کرده و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

 کارشناس مسائل رسانه بیان داشت: اینستاگرام، در مواجهه با ماجرای ترور سردار سلیمانی، نماد اضمحلالِ اخلاق، وجدان، انسانیت و قوانین بین‌المللی در دوران معاصر است؛ این شبکه اجتماعی، به بهانه مضحک و دروغین مبارزه با تروریسم، پست‌های مرتبط با سردار سلیمانی و هشت‌گها و ... را محدود و در موارد زیادی مسدود کرد و این مسدود شدن‌ها آنقدر برای علاقه‌مندان سردار سلیمانی گسترده بود که خیلی از افراد آن را تجربه کرده‌اند و این لکه ننگی در تاریخ آزادی بیان رسانه‌ها در جهان خواهد بود که ترور رسمی و دولتی آمریکا را نه تنها محکوم نکردند بلکه، پست‌های مرتبط با حامیان بزرگترین چهره ضدتروریستی جهان را محدود کردند.

وی با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی توسط سازمان ملل و دیگر نهادها، در نظام بین‌الملل، محکوم شد، یادآور شد: اما اینستاگرام با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، اجازه نداد ندای عظمت قیام مردم ایران و منطقه در حمایت از سردار سلیمانی، انعکاس جهانی قابل توجهی یابد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: دقیقا یکی از بحث‌های اصلی مقابله رسانه‌های استکبار از بازنمائی خروش مردم ایران علیه آمریکا، نشان می‌دهد که جبهه کفر و استکبار جهانی از واکنش مردم ایران و منطقه، دچار یک شوک شده بود و سانسور و تهدید را، در دستور کار قرار دادند و برخلاف تمامی ضوابط و پروتکل‌های آزادی بیان، مانع انتشار پست‌های مرتبط با سردار سلیمانی شدند.

لطیفی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی با تحریف و دروغ و انتشار حواشی و موارد خلاف جریان اصلی افکار عمومی ایران، تلاش کردند تا از بُرد رسانه‌ای خشم مردم از این جنایت، بکاهند.

وی با اشاره به اینکه باید توجه داشت که حمله ایران به عین الاسد، اولین پیامی که به جهان داشت این بود که هیمنه آمریکا شکسته شد و ایران با شلیک ۱۳ موشک، بزرگترین پایگاه آمریکا را مورد هدف قرار داد، افزود: تمامی سیستم‌های حفاظتی آمریکا در پایگاه نظامی در مواجهه با موشک‌های ایرانی، ناتوان بودند و این پیام آشکاری بود به کشورهای منطقه که با خرید تسلیحات از آمریکا، نمی‌توانند امنیت را خریداری کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اولین بازخورد حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد این بود که نوع مراوده سیاسی امارات و عربستان با ایران، در همان مقطع، متفاوت شد و پیام‌هایی به ایران ارسال کردند. انتقام اصلی ایران از آمریکا، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است و کاهش سربازان آمریکایی در عراق، طی یکسال اخیر، نویدبخش، خاورمیانه عاری از سربازان آمریکایی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سال 2001 جورج بوشِ پسر، نام ایران، عراق و کره شمالی را تحت عنوان "محور شرارت" نام برد و سپس با حمله به عراق و افغانستان به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه بود؛ اما پس از گذشت حدود 20 سال از آن سخنرانی کذایی، با رشادت سردار سلیمانی و شهدای مدافع حرم، نه تنها نقشه جدید آمریکا در خاورمیانه، محقق نشد بلکه ترسیم‌کننده نقشه جدید خاورمیانه، اکنون ایران و کشورهای منطقه هستند و با خروج کامل آمریکا از منطقه، این نقشه خاورمیانه جدید، از لوث وجود آمریکای تروریست، پاک خواهد شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر