logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۸۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون دبیر کل سازمان اکو:

جشنواره غذای اکو به دنبال توسعه پایداراست/ توسعه گردشگری نیازمند اتخاذ تدابیرملی و منطقه ‎ای

جشنواره-غذای-اکو-به-دنبال-توسعه-پایداراست-توسعه-گردشگری-نیازمند-اتخاذ-تدابیرملی-و-منطقه-‎ای-

معاون دبیر کل سازمان اکو گفت: جشنواره غذای اکو به عنوان جشنواره بین المللی همواره به دنبال توسعه پایدار است.

به گزارش موج رسا; احسان علی منگی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‎المللی غذای اکو- جاده ابریشم برگزاری جشنواره غذای اکو را یکی از برنامه‎ های سازمان همکاری ‎های اقتصادی اکو عنوان کرد و اظهار داشت: شهر زنجان اهمیت بالایی در زمینه تولید صنایع دستی دارد.

وی با بیان اینکه گفت: این جشنواره موجب معرفی ذائقه‎ های غذایی کشورهای مختلف شده است.

معاون دبیر کل سازمان اکو با بیان اینکه این منطقه دارای مساحتی بالغ بر 88 میلیون متر مربع و جمعیتی بالغ بر 450 میلیون نفر است،افزود: این منطقه به داشتن زیبایی‎های منحصر به فرد و تنوع در میراث فرهنگی و آثار تاریخی در سطح جهان شهره است.
منگی منطقه اکو را یکی از غنی ‎ترین مناطق جهان عنوان کرد و گفت: سازمان همکاری‎ های اقتصادی با تقویت همکاری‎ها و اجرای پروژه‎‎ های مشترک برای توسعه پایدار تلاش می کند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان اکو و ایران در راستای تحقق توسعه پایدار، در سال  2015 جشنواره بین ‎المللی غذای اکو را آغاز کرده اند.

این مسئول با اشاره به استقبال کشورهای مختلف از برگزاری این جشنواره،گفت: گردشگری به عنوان یکی از صنایع رو به رشد و بزرگ در سطح جهان است که این جشنواره هم می تواند به این موضوع کمک کند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند اتخاذ سیاست ‎ها و تدابیری در سطوح ملی و منطقه ‎ای است ادامه داد: رؤسای جمهور کشورهای عضو اکو در نشست سران در کشور پاکستان سند چشم‎‎انداز 2025 را تصویب کردند. این مسئول با اشاره به اینکه این سند برای صنعت گردشگری دارای جایگاه بالایی است،افزود:سازمان اکو برای عملیاتی شدن چشم ‎انداز مورد نظر پروژه‎‎های گردشگری زیادی را آغاز کرده است.

 

*غذا وجه تمایز و وجه اشتراک میان ملت‎ ها

یحیی رحمتی نیز در ادامه این مراسم، غذا را وجه تمایز و وجه اشتراک میان ملت‎ ها عنوان کرد و گفت: غذا همواره راوی فرهنگ‎ ها و نشان دهنده عمق تمدن‎ ها است.

وی با بیان اینکه غذا به عنوان جاذبه ‏ای زیبا برای گردشگری محسوب می شود، ادامه داد: در اقتصاد گردشگری بخش بزرگی از هزینه مسافران و گردشگران صرف غذا می‎‏ شود.

این مسئول برضرورت توجه به مقوله غذا در گردشگری تاکید کرد و گفت: جاده ابریشم پهناورترین و تاریخی‎ترین جاده ارتباطی برای امور تجاری و اقتصادی بوده است و امروز هم برگزاری جشنواره غذا این ارتباط را حفظ می کند.

این مسئول احیای این جاده و توجه به فرهنگ کشورهای مسیر را متذکر شدو گفت:  کشور ایران به دلیل تنوع فرهنگی و اقوام دارای تنوع غذایی نیز هست.

را دارد که می‎توان با پرداختن به صنعت غذا، گام بزرگی در رونق گردشگری برداشت.
 شایان ذکر است، در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‏المللی غذاهای کشورهای عضو اکو- جاده ابریشم سفرایی از پنج کشور جهان حضور داشتند.
همچنین در این جشنواره که تا 22 اردیبهشت‌ماه سال‎جاری در محل نمایشگاه‎‎های کاسپین زنجان دایر است، کشورهای مختلف به طبخ غذای سنتی خود می‎پردازند.

.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر