logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶
[ شناسه خبر : ۱۸۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
آغاز به کار جشنواره غذای الکو- جاده ابریشم در زنجان؛

درویش امیری: جشنواره اکو تعاملات منطقه ‎ای را افزایش می دهد/ تفاوت‎ های جغرافیایی و سیاسی مانعی برای نزدیکی بین ملت‎ ها نیست

درویش-امیری:-جشنواره-اکو-تعاملات-منطقه-‎ای-را-افزایش-می-دهد-تفاوت‎-های-جغرافیایی-و-سیاسی-مانعی-برای-نزدیکی-بین-ملت‎-ها-نیست

استاندار زنجان گفت: جشنواره بین المللی غذای اکو موجب افزایش تعاملات منطقه ‎ای می شود.

به گزارش موج رسا; اسدالله درویش امیری در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره بین‎المللی غذای اکو- جاده ابریشم با اشاره به ظرفیت های صنعت گردشگری از جمله در زمینه اشتغالزایی و رونق اقتصاد داخلی، اظهار داشت: توجه به ظرفیت های این بخش موجب اعتلای آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور ایران داری تنوع اقوام و فرهنگ ‎ها بوده و به همین دلیل جزو کشورهای غنی جهان است،ادامه داد: تفاوت‎ های جغرافیایی، نژادی و سیاسی نمی‌ تواند مانعی برای نزدیکی و بین ارتباط ملت‎ ها باشد.
 این مسئول تنوع در آثار تاریخی را موجب شهرت جهانی کشور عنوان کرد و گفت: ایران همچنین دارای ذائقه های غذایی متنوعی است.

استاندار زنجان برگزاری جشنواره غذایی را موجب ایجاد زمینه نشاط و شادابی در جامعه  عنوان کرد و گفت: با برگزاری چنین جشنواره هایی تعاملات منطقه ‎ای کشورها افزایش می یابد.

درویش امیری برضرورت توسعه صنعت توریسم در جامعه تاکید کرد و گفت: توسعه این صنعت نقش مهمی در افزایش رفاه مردم دارد.
 وی با بیان اینکه ایجاد نشاط اجتماعی و درآمدزایی برای مردم و گسترش صلح و دوستی با تکیه بر فرهنگ غذایی کشورهای عضو سازمان اکو و جاده ابریشم از مهم‎ ترین دستاوردهای این جشنواره است، ادامه داد: استان زنجان میزبان خوبی برای کشورهای عضو این سازمان محسوب می شود.

شهردار زنجان نیز در این مراسم سومین جشنواره بین‎المللی غذای اکو- جاده ابریشم بر مدار دو مفهوم اکو و جاده ابریشم عنوان کرد و اظهار داشت: جاده ابریشم یکی از جاده‎ های تاریخی است که از شرق تا غرب تمدن‎ های متنوعی را به هم متصل کرده است.

یگانه با اشاره به نقش این جاده در تعاملات سیاسی و اقتصادی، گفت: استان زنجان نیز می تواند در این تعاملات نقش ارزنده ای را ایفا کند.

رئیس جشنواره بین ‎‎المللی غذای اکو- جاده ابریشم با بیان اینکه مناسبات کشور ایران در طول تاریخ با سایر جوامع تحت تاثیر جاده ابریشم بوده است، گفت: ویژگی و موقعیت مکانی جاده ابریشم موجب شده تا بسیاری از کشورها به دنبال احیای این جاده باشند.
یگانه با بیان اینکه استان زنجان به دلیل ظرفیت های تاریخی و فرهنگی در مسیر جاده ابریشم مهم است، گفت: این استان از گذشته‎ به عنوان حلقه ارتباطی بوده است.

شهردار زنجان تصریح کرد: سومین جشنواره بین‎ المللی غذای اکو- جاده ابریشم با هدف احیای آئین ‎های سنتی و معرفی هنر آشپزی برگزار شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر