logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۸۷۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر فرودگاه زنجان خبر داد؛

پرواز زنجان- ترکیه در مسیر نهایی شدن/ پرواز زنجان-مشهد امکان‌پذیر نیست

پرواز-زنجان-ترکیه-در-مسیر-نهایی-شدن-پرواز-زنجان-مشهد-امکان‌پذیر-نیست
مدیر فرودگاه زنجان گفت: راه اندازی پرواز زنجان- ترکیه و خط هوایی ویژه صادرات در دستور کار قرار گرفته و به جد پیگیری می‌شود.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر برقراری پرواز‌ها در فرودگاه زنجان هستیم اظهار کرد: قبل از کرونا پرواز‌هایی که از زنجان به مشهد داشتیم، متاسفانه به علت قرمز بودن شرایط شهر مشهد امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت زیارتی نیز باعث شده پرواز زنجان- مشهد به صورت موقت تعطیل شود بیان کرد: اکثر استانها پرواز مشهد را محدود کرده و برخی از استانها نیز به صورت کامل پرواز در این مسیر را تعطیل کردند.

مدیر فرودگاه زنجان با اشاره به اینکه در صورت مساعد شدن شرایط استان از لحاظ شیوع کرونا پیگیری خواهیم کرد تا پرواز زنجان- مشهد دوباره برقرار شود ابراز کرد: امسال نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا پرواز حجاج نیز برقرار نشد.

وی با تاکید بر اینکه امکان برقراری پرواز در سایر مسیرها نیز به دلیل شرایط بیماری کرونا انجام نمی‌شود افزود: راه اندازی پرواز زنجان- ترکیه مطرح است که در حال پیگیری تحقق آن هستیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را پیگیری می‌کنند ادامه داد: به دنبال برقراری پرواز‌ در این مسیر از طریق هواپیماهای کوچک با ظرفیت کم هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا نیز در این مورد جلسه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشور داشتیم که  قول دادند نسبت به برقراری پرواز در این مسیر مساعدت لازم را انجام دهند.

مدیر فرودگاه زنجان بیان کرد: ترکیه رابطه تجاری صنعتی و معدنی خاصی با استان زنجان دارد و تردد در این مسیر زیاد است. همچنین استاندار زنجان، اتاق بازرگانی و صنعت و معدن پیگیر این هستند که پرواز در این مسیر برقرار شود.

وی با بیان اینکه بیشترین ترددی که از استان زنجان به خارج از کشور داریم به ترکیه است عنوان کرد: براین اساس این مسیر بهترین گزینه می‌تواند برای فرودگاه استان زنجان باشد.

قاسمی با تاکید براینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در حال پیگیری تحقق آن هستیم راه اندازی صادرات هوایی است ابراز کرد: راه اندازی صادرات هوایی می‌تواند در رونق اقتصادی استان بسیار تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه راه اندازی صادرات خط هوایی ویژه صادرات به بخش خصوصی واگذار شده است افزود: قرار است بخش خصوصی طرح اولیه را ارائه دهد تا برای اخذ مجوز اقدامات لازم انجام شود.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه در حاضر در بخش زیرساخت فرودگاه زنجان هیچ مشکلی نداریم گفت: ایجاد سالن و محل صادرات بار هوایی نیز بعد از ارائه طرح اولیه و اخذ مجوز انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: استقبال از پرواز عتبات در استان نیز قطعا خواهیم داشت و درصدد راه اندازی پرواز در این مسیر هستیم به شرطی که بتوانیم پرواز با ظرفیت پایین را در این خط ایجاد کنیم.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر