logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۸۷۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت/

مکتب حاج قاسم، تراز انقلابی گری

مکتب-حاج-قاسم،-تراز-انقلابی-گری
مصطفی دودانگه در یادداشتی نوشت: مکتب حاج قاسم سلیمانی به ما می فهماند که میدان مبارزه حق علیه باطل طول و عرض جغرافیایی نمی شناسد و هر جای جهان که باشی همان جا خط مقدم نبرد حق با باطل است.

به گزارش موج رسا; مصطفی دودانگه، مسئول شبکه روشنگری معاونت فرهنگی سپاه استان زنجان در یادداشتی نوشت: انقلاب اسلامی در برهه ای از تاریخ به پیروزی رسید که دو ابر قدرت شرق و غرب با مکاتب امپریالیسم و کمونیسم دنیا را بین خود تقسیم کرده بودند.امام خمینی(ره) بر پایه دین مبین اسلام و مکتب رهایی بخش آن و تمسک به اصول نابی همچون خط سرخ حسینی و تحقق عدالت علوی بنیانگذار شجره طیبه ای گردید که با کلید واژه «انقلاب اسلامی» از آن یاد می شود.

اگرچه مهد زایش و پیدایش این مکتب در دوران معاصر جغرافیای ایران اسلامی بود، ولی پیام فطری الهام بخش و سیال این مکتب که با اندکی خردورزی می تواند در جان و دل هر انسانی بنشیند ، به مرزهای ایران اسلامی محدود نشد و طیف گسترده ای از آزادی خواهان شرق و غرب دنیا را با خود همراه نمود.صدور فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی از ایران به سرزمین های دیگر منتقل کرد.به یقین یکی از طلایه داران، این مسیر عصاره ناب هشت سال دفاع مقدس، حاج قاسم سلیمانی است.

رهبر معظم انقلاب سال گذشته در اولین پیام خود به مناسبت شهادت حاج قاسم عزیز، او را شاگرد مکتب امام خمینی، فرزند انقلاب و نمونه انقلابی تراز در مسیر پویش آرمانها و ارزش های ایرانی اسلامی برای نسل جوان امروز معرفی کرد.رگه های این مکتب را می توان در لایه لای سیره و کلام ، تدبیر و عمل و وصیت نامه آن شهید بزرگوار به روشنی مشاهده کرد.

شهید سلیمانی در حالی از منظر رهبر انقلاب به عنوان مکتب معرفی شد که نماد تحقق واقعی ارزش هایی مثل مقاومت، ایثار، از خود گذشتگی، اخلاص اعتماد به وعده های الهی بود که همه این عوامل در میدان جهاد و مبارزه با دشمنان انسانیت به خصوص داعش و رژیم صهیونیستی در او تجلی عینی داشت.نگاه جهان وطنی و فرامرزی حاج قاسم و مکتب او فارغ از هر نژاد و زبان و ملیت،جبهه مقاومت آزادگان جهان را در تقابل همه جانبه و نبرد با دهکده جهانی غربی قرار داده است.

این مکتب به ما می فهماند که میدان مبارزه حق علیه باطل طول و عرض جغرافیایی نمی شناسد و هر جای جهان که باشی همان جا خط مقدم نبرد حق با باطل است. این مکتب ترجمان جدیدی از جهانی شدن است که نقاب نیرنگ و فریب را از چهره پلید مدعیان کدخدایی دهکده جهانی برداشته و ماهیت استکباری آنان را بر همگان روشن می سازد. جنس مکتب شهید سلیمانی بیش از آنکه ناظر به میدان نبرد سخت باشد، گفتمانی است که زنجیر اسارت و بردگی برآمده از اندیشه استبداد و استکبار را در میدان مبارزه نرم از پای ذهنیت مسخ شده ملت ها پاره می کند و با تلنگری از جنس خودآگاهی نور روشن اسلام را بر مردمک چشمان خواب آلوده جامعه بشری می تاباند، تا بلکه پلک های سنگین و خسته خواب نماشدگان را به راه روشن عزتمندی و آزادگی رهنمون سازد. مکتب این اسوه مقاومت و پایداری نمای کاملی از راه روشن انقلاب جهت تحقق تمدن نوین اسلامی و شکل گیری امت واحده ای است که در عصر عسرت و انتظار،مقدمات ظهور منجی غائب را فراهم می کند.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر