logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۸۷۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی:

شرط نمایندگان برای رای به کلیات بودجه، اصلاح ساختار است

شرط-نمایندگان-برای-رای-به-کلیات-بودجه،-اصلاح-ساختار-است
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی به شرطی که دولت اصلاح ساختاری را برای بودجه 1400 انجام دهد، به کلیات آن رای خواهند داد.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: یکی از مهمترین ایرادات بودجه سال 1400 داشتن تراز عملیاتی منفی است که در آن درآمد دولت پایدار نسبت به هزینه‌های خود نیست.

وی با بیان اینکه میزان درآمد پیش‌بینی شده در بودجه 1400 برای دولت 320 هزار میلیارد تومان است، افزود: در واقع نصف بودجه دارای تراز منفی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وجود تراز منفی در بودجه، دولت مجبور است برای کسب درآمد نفت، اوراق و یا دارایی‌ها خود را بفروشد که ممکن است با توجه به شرایط موجود و وجود تحریم‌‌ها بخش عمده‌ای از این موضوع محقق نشود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود راهکار برای حل مشکل بودجه، این راهکارها مورد توجه دولت قرار نگرفته است، افزود: مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده است اصلاح ساختار برای بودجه امکانپذیر است.

طاهری خاطرنشان کرد: از سال 97 مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار بودجه تاکید دارند که متاسفانه به این امر توجه نشده است اگر چه در بودجه 1400 نیم نگاهی به صندوق توسعه و فروش نفت با شرایطی شده است.

وی با اشاره به اینکه شرط نمایندگان به رای دادن به کلیات مجلس انجام اصلاحات است، افزود: در صورت رای به کلیات بودجه، باید دولت بودجه‌ریزی خوبی را انجام دهد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز جلسه غیرعلنی بودجه 1400 در کمیسیون تلفیق برگزار شد اما رای‌گیری کلیات بودجه انجام نشد، افزود: در صورت رای‌گیری در کمیسیون تلفیق، لایحه به صحن علنی برای رای‌گیری از نمایندگان ارائه می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر