logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۸۶۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
سردار رئوفی‌نژاد در گفت‌وگو با موج رسا:

اقدامات شهید سلیمانی در دفع اشرار سیستان و بلوچستان و کرمان بی‌نظیر بود/ روایتی از طرح اشتغالزایی حاج قاسم که اشرار را کشاورز کرد

اقدامات-شهید-سلیمانی-در-دفع-اشرار-سیستان-و-بلوچستان-و-کرمان-بی‌نظیر-بود-روایتی-از-طرح-اشتغالزایی-حاج-قاسم-که-اشرار-را-کشاورز-کرد
معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار سلیمانی اقدامات بی نظیری در دفع شر اشرار از مناطق جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از هرمزگان داشت.

سردار عبدالمحمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: پس از شهادت سردار شهید سلیمانی پیرامون شخصیت، روحیات و اخلاقیات ایشان بسیار پرداخته شده است.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی قبل از شهادت بسیاری از مسائل و ویژگی‌های شخصیتی خود را عیان نمی‌کرد و همه تلاشش این بود که آنچه دارد برای خود بماند و شخصیت این شهید گرانقدر نظام اسلامی تا قبل از شهادت یک شخصیت کلی و ناشناخته برای مردم بود اما پس از شهادت از زوایای مختلف خاطرات، سوابق، عملکرد، سخنرانی‌ها و دیدگاه‌ها و تحلیل‌های ایشان از طریق صدا و سیما، اشخاص، افراد و برگزاری یادواره‌ها و میزگردها بیان شد.

 

*آشنایی با سردار سلیمانی

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آشنایی خود با سردار سلیمانی از دی ماه سال 1360، بیان داشت: سابقه آشنایی من با ایشان به سه ماه قبل از عملیات فتح‌المبین زمانی که قرار شد برای برگزاری عملیات فرماندهان، تیپ‌ها و یگان‌های شرکت‌کننده در این عملیات مشخص شوند، برمی‌گردد اگر چه قبل از آن فرمانده سپاه کرمان در جبهه‌های پدافندی دزفول را برعهده داشتم و سردار سلیمانی در جنوب دزفول در سوسنگرد و اهواز خدمات رسانی می‌کردند.

سردار رئوفی‌نژاد گفت: حاج قاسم از دی ماه سال 1360 برای تشکیل تیپ ثارالله برای شرکت در عملیات فتح‌المبین در غرب دزفول با محوریت ذرفول، شوش و اندیمشک که مسئولیت این جبهه با ما بود، در سپاه دزفول حضور داشت.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس ایشان فرمانده لشکر ثار الله بود و به همین دلیل ارتباط تنگاتگی با ایشان به عنوان فرمانده یگان در صحنه و پشت خاکریزها، در شرایط سخت عملیات والفجر 8 در عبور از اروند رود، در عملیات کربلای 5 و کربلای 4 داشتم از نزدیک شاهد روحیه و جسارت، درایت و ظرفیت فرماندهی سردار سلیمانی بودم.

همرزم شهید سلیمانی ادامه داد: لشکر ثارالله از لشکرهای خط شکن بود و عملکرد بسیجیان کرمان، نیروهای سیستان و بلوچستان و نیروهای بسیجی هرمزگان مدیون سازمان و ساختار لشکر ثارالله به فرماندهی حاج قاسم است که هنوز هم آثار اقدامات ماندگار ایشان بر هیچ‌کس پوشیده نیست .

 وی با اشاره به اینکه شخصیت سردار سلیمانی در دو مقطع قابل  تحلیل و بررسی است، افزود: در بعد اول باید به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی ایشان از نظر معنوی، عبادی، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری توجه شده و در بعد دیگر به شخصیت و روحیه جهادی و دفاعی ایشان در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت پرداخت.

 

*جنگ دیگر سردار سلیمانی پس از دوران دفاع مقدس

معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقش سردار سلیمانی در دفع شر اشرار از جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش‌هایی از هرمزگان، ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس، سردار سلیمانی جنگ دیگری را در شرق کشور در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش‌های از هرمزگان برعهده داشت که در آنزمان به جولانگاه گروه‌های شرور مواد مخدر درآمده و منطقه بسیار ناامن شده بود.

سردار رئوفی‌نژاد بیان داشت: در دوران دفاع مقدس این گروه‌ها به دلیل درگیری کشور با جنگ هشت ساله برای خود حاکمیت‌هایی را در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان ایجاد کرده بودند که حاج قاسم با 5 سال مبارزه بی‌امان شر اشرار را کم کرده و امنیتی در منطقه ایجاد کرد که هنوز هم آثار آن در این مناطق وجود دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقدامات اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر زندگی و عرصه را به مردم این مناطق تنگ و مشکلات امنیتی ایجاد کرده بود که اقدامات ماندگار سردار سلیمانی در دفع اشرار و به اسارت درآوردن و ریشه کن کردن گروه‌های حمل مواد مخدر امنیت را در این منطقه پایدار کرد.

همرزم سردار سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی با دفع شر اشرار بزرگترین طرح اشتغالزایی را با نام طرح احرار در جنوب کرمان برای افرادی که تسلیم شده و از اقدامات خود پشیمان شده بودند، در یک هزار هکتار زمین با 700 حلقه چاه راه‌اندازی کرد که این اقدام سردار موجب شد تا قبایل و طوایف با یکدیگر متحد شده و معضل اشتغال آنها نیز با تشکیل تعاونی با حضور این افراد حل شود که این اقدام سردار سلیمانی بازتاب خوبی در سطح سپاه و کشور داشت.

 معاون قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی از خرداد سال 76 به فرماندهی نیروی قدس کشور درآمد و  در این مقطع هم افتخارات و تاثیرات شگرفی را بر جای گذاشت، افزود: شکل‌گیری جبهه مقاومت در چارچوب نیروی قدس اقدامی تاثیرگذار از سوی حاج قاسم سلیمانی بود که امروز هم نتایج آن برای همگان روشن است.

سردار رئوفی‌نژاد گفت: 12 سال در کرمان با ایشان بودم و ارتباط تنگاتنگی همچون دوران دفاع مقدس داشتم، حتی در زمان حضورم در استانداری کرمان و زنجان ارتباطم با ایشان قطع نشد و ایشان را در این دوران هم ملاقات می‌کردم.

وی با اشاره به تواضع شهید سلیمانی تصریح کرد: در چندین نوبت زمانی که ساعت 6.30 صبح با ایشان در دفترش برای صرف صبحانه ملاقات داشتم و مشاوره‌های خوبی از ایشان می‌گرفتم و هنگام بدرقه این شهید گرانقدر 30 پله را پایین آمد تا مرا بدرقه کند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شخصیت ایشان از نظر معنوی و اخلاقی برای همه و من جذبه داشت و همانطور که یک دوست، رفیق و همرزم برای من بودم مشاور خوبی هم برای تصمیم‌گیری در مسائل  شخصی و خانوادگی من بود و من به او اعتقاد و باور داشتم.

سردار رئوفی‌نژاد گفت: سردار سلیمانی دارای اخلاق، رفتار و طینت پاکی بود که شخصیت معنوی، عبادی، ولایت‌پذیر، ولایت‌مدار، وفادار، مرم‌دار، بسیار دوست داشتنی، با جاذبه اخلاقی بسیار بالا و صبر عجیب در برخورد با مسائل و مشکلات از او یک چهره بین‌المللی ساخته بود.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه سردار سلیمانی صداقت و تواضع عجیبی داشت و بسیار اهل مطالعه بود، افزود: سردار سلیمانی از حق مظلوم به شدت دفاع می‌کرد و برای کسی که در حق او ظلم شده بود وارد عمل می‌شد و برای حل مشکلات مردم از شخصیت، توان و ظرفیت خود مایه می‌گذاشت.

سردار رئوفی‌نژاد ادامه داد: وی در نیروی قدس با فکر و انیشه و آینده‌نگری جبهه مقاومت را سازمان و شکل داد که قبل از آن اقدامات محدودی انجام می‌شد اما او سازماندهی و هدفمند کرد و عرصه جهادی را دنبال کرد و امروز آثار آن دیده می‌شود.

وی گفت: ارتش جهادی امروز در جبهه مقاومت با حضور نیروهای حزب‌الله، انصارالله، زینبیون، فاطمیون، حشد العشبی و نیروهای مختلف مدیون اقدامات سردار سلیمانی است که یکی  آثار و نتایج سازماندهی و فرماندهی مقتدرانه این سردار بزرگ اسلام شکست مفتضحانه آمریکا، صهیونیست‌‎ها و ائتلاف آمریکایی، عبری و عربی در عراق،سوریه و منطقه است.

فرمانده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با وجود اینکه آمریکا و ایادی استکبار از همه توان و با صرف دلارهای و ریال‌های عربی به جنگ با نیروی مقاومت آمدند، اما با وجود درایت بالای سردار سلیمانی امروز اذعان می‌کنند که دستشان خالی است.

وی گفت: امیدواریم جبهه مقاومت و روند آن با اقتدار و طراحی و پیش‌بینی سردار سلیمانی در راستای سیاست‌های راهبردی و منویات مقام معظم رهبری به برکت خون این شهید هر روز سربلندتر باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر