logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۸۶۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

مجلس اجازه اجرای سند 2030 در هر سطحی را نخواهد داد

مجلس-اجازه-اجرای-سند-2030-در-هر-سطحی-را-نخواهد-داد
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اجازه اجرای سند 2030 در هر سطحی را نخواهد داد.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به درج ردیف بودجه برای سند 2030 در لایحه بودجه 1400 اظهار داشت: دولت ممکن است سند 2030 را به صورت مخفیانه اجرا کند اما نمی‌تواند این وقاحت را به خرج داده و آن را به صورت صریح در لایحه بیاورد.

وی با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس در این رابطه خاطرنشان کرد: خود وزارت آموزش و پرورش نیز پیگیر بوده و حقیقیت‌یابی می‌کند تا اگر بداند که کارشناس مربوطه، عمداً این بند را آورده، برخورد کند.

حجت‌الاسلام باقری با تاکید بر اینکه بند مربوط به سند 2030 در لایحه بودجه 1400 باید حذف شود، تصریح کرد: البته با توجه به تذکرات داده شده، خودشان به صورت آنی اصلاح می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص هوشیاری مجلس نسبت به جزئیات موارد مختلف گفت: نمایندگان، نماینده مردم هستند و این هوشیاری در مردم است.

وی اظهار داشت: هر اندازه مردم به این مسائل، حساس باشند نظارت عمومی صورت گرفته و نماینده را هدایت و راهنمایی کرده و به وی راهکار نشان می‌دهند تا نماینده نیز نسبت به مسائل مختلف، حساسیت نشان دهد.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه الان هم اگر اتفاقی می‌افتد، قطعاً تمام این‌ها با پیگیری‌های عمومی مردم است، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که بگوییم امور را به نمایندگان سپرده‌ایم و تمام شد.

وی افزود: چون نگاه نمایندگان مجلس به موضوعات مختلف، نگاه انقلابی است پس هر آنچه مطالبه انقلابی و نظارت انقلابی از سوی بچه‌های انقلابی باشد نماینده هم به آن حساسیت نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام باقری تصریح کرد: بنابراین نمایندگان مجلس این آمادگی را دارند که هر کدام از افراد جامعه، موردی در نظارت‌های خود مشاهده کرد به آن واکنش نشان دهند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هوشیاری و هدایت اصلی را رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مردم انجام می‌دهند تا مردم پای کار بیایند، گفت: تمام منابع، بودجه، پول، کشور و نظام متعلق به مردم بوده و تمام مسئولان در جایگاه‌های مختلف، خدمتگزار مردم هستند و مردم باید از یک موضع بالادستی به مسئولان نگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارباب و رعیتی در نگاه انقلابی بالعکس است، خاطرنشان کرد: مسئولان به نوعی رعیت بوده و مردم، ارباب و ولی‌نعمت هستند پس مسئولان باید بهتر کار کنند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه مردم باید به صورت محکم و قاطع نسبت به مال و ملک خود صاحب شوند، اظهار داشت: البته تا به امروز هم اینگونه بوده که در جنگ تحمیلی و سایر فتنه‌ها مردم پای کار آمده‌اند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه گاهی شرایط سیاسی به گونه‌ای می‌شود، که مردم به فضاهای تبلیغاتی مسموم بیفتند، ابراز کرد: مردمی که به رئیس‌جمهوری فعلی رای داده‌اند همان‌هایی هستند که به رئیس‌جمهوری قبلی نیز رای داده بودند اما وقتی فرد غافلی، فضا را خراب می‌کند، مردم رنجیده شده و به سمت فرد دیگر می‌روند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر