logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۸۵۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی در زنجان

جزئیات-برگزاری-مراسم-گرامیداشت-سالگرد-شهید-سلیمانی-در-زنجان-
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به جزییات برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی در زنجان گفت: همانطور که شهادت مالک اشتر برای امام علی(ع) غمناک و سخت بود، شهادت شهید قاسم سلیمانی نیز برای رهبر معظم انقلاب اسلامی خیلی سخت بود که این غم و اندوه در اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر آن شهید مشاهده شد.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی چهارشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، جنگ‌های احزاب، عاشورا و دفاع مقدس را 3 جنگ بزرگ و سرنوشت‌ساز در طول تاریخ اسلام بیان کرد و اظهار داشت: در تمام این جنگ‌ها جبهه استکبار در یک طرف و رزمندگان اسلام به تنهایی در یک طرف بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی، جبهه استکبار و استبداد و در واقع کل دنیا در یک طرف و نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در یک طرف بود که جمهوری اسلامی با ایثار، مقاومت و مجاهدت ملت ایران در برابر استکبار ایستادند و پوزه دشمن را به خاک مالیده و وادار به عقب‌نشینی کردند.

سردار کرمی افزود: بعد از دفاع مقدس نیز جبهه دیگری با پرچم و شعار دیگری به نام‌های داعش و اَمثال آن بر علیه مسلمانان مظلوم در منطقه آغاز شد که با شعار «الله اکبر» به جنگ «الله اکبر» می‌آمدند و اهداف شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کردند و جان ده‌ها میلیون نفر را در کشورهای منطقه در خطر قرار دادند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان تصریح کرد: این گروه‌های تکفیری با مجاهدت شهید سلیمانی و بنا به فرموده آن شهید با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از بین رفتند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای دهه بصیرت و ایام فاطمیه پیش‌بینی شده که با فعال شدن ستاد مردمی، برگزار خواهند شد، گفت: امیدواریم در شرایط کرونایی، همه وارد عمل شوند تا ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حق این شهید، تلاش کرده و تکالیف خود را انجام دهیم.

سردار کرمی با بیان اینکه تمام استان‌ها به این مناسبت از 8 تا 12 دی در سراسر کشور، برنامه خواهند داشت، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ستادی در سپاه استان و شهرستان‌ها، ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه به رده‌های مختلف بسیج و سپاه، فضاسازی تبلیغی محیطی، برنامه‌ریزی برای طراحی دیوارنگاره در مکان‌های پرتردد شهری، هماهنگی با اصحاب رسانه جهت انعکاس مناسب برنامه‌ها، هماهنگی با سازمان‌های مردم‌نهاد جهت برنامه‌ریزی و اقدامات فرهنگی، چاپ پوستر و بروشور وصیت‌نامه شهید سلیمانی جهت توزیع در ادارات و برگزاری یادواره شهدا و نصب تصاویر و پوستر شهید سلیمانی توسط اتحادیه‌ها و اصناف از جمله اقدامات قبل از آغاز هفته گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی است.

وی با اشاره به اقدامات در طول هفته گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی اظهار داشت: انعکاس برنامه‌های مهم و مصاحبه‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی، برگزاری مراسم گرامیداشت با حضور حداکثر 30 نفر و پخش زنده مراسم، هماهنگی جهت ویزیت رایگان در درمانگاه‌های سپاه و بسیج، حرکت موتورسواران در کمربندی شمالی شهر زنجان، برگزاری همایش با حضور مادران شهدا و تجلیل از سربازان نمونه نیز بخشی از برنامه‌ها در طول هفته گرامیداشت خواهد بود.

سردار کرمی یادآور شد: در جلسه‌ای که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، فرمانده سپاه ثارالله کرمان ضمن قدردانی از تمام مردم شریف ایران گفتند که جهت جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و همچنین حفظ سلامتی هموطنان، هیچ کاروانی در سالگرد شهادت شهید سلیمانی به سمت کرمان حرکت نکند و مردم کرمان به نیابت از تمام مردم ایران به زیارت مزار این شهید رفته و دعاگوی هموطنان خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز گفت: نامگذاری آزادراه زنجان- تبریز به نام شهید سلیمانی، بیان فرازهایی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی در ابتدای جلسات رسمی در طول یک ماه، افزایش تعداد جوایز برندگان مسابقه کتابخوانی، نذر خون کارکنان ادارات و تقدیر از کادر بهداشت و درمان با حضور در بیمارستان‌ها و با اهدای نماد و تصویر سردار سلیمانی، پیشنهاداتی است که می‌تواند در این هفته انجام شده و به برنامه‌ها افزوده شود.

وی اظهار داشت: باید به سمت محتوای شهید سلیمانی در ابعاد جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی و خودشناسی حرکت کنیم و بدانیم که دشمن چه هدفی را دنبال می‌کند و ما چه باید در برابر آن بکنیم.

در ادامه این جلسه نیز مدیران برخی دستگاه‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات و ارائه برنامه‌ها پرداختند که از مهمترین موارد آن مشارکت دادن ظرفیت‌های مردم در اجرای برنامه‌ها، توجه جدی به بُعد محتوایی، تقابل با عملیات روانی دشمن، برنامه‌های دهه بصیرت، و برنامه‌های مختلف فرهنگی بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر