logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۸۵۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سردار کریم‌پور در گفت‌وگو با موج رسا مطرح کرد؛

ناگفته‌هایی از فرماندهی حاج قاسم در سپاه قدس/ شجاعت شهید سلیمانی او را به دل دشمن می‌برد

ناگفته‌هایی-از-فرماندهی-حاج-قاسم-در-سپاه-قدس-شجاعت-شهید-سلیمانی-او-را-به-دل-دشمن-می‌برد
مشاور ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به شیوه‌های فرماندهی حاج قاسم سلیمانی گفت: شجاعت شهید سلیمانی او را به دل دشمن می‌برد.

سردار احمد کریم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;  با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری حاج قاسم یک مکتب است و نباید به این شهید به عنوان یک شخص نگاه کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک مکتب‌خانه دارد که شاگردان زیادی پرورش داده است، ابراز کرد: بنده 140 واژه شخصیتی و فکری از این شهید گردآوری کردم که در فرصت‌های مناسب بازگو خواهم کرد اما مهم ویژگی شخصیتی این شهید تبعیت در بحث ولایت فقیه بود.

مشاور ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی سخن مقام معظم رهبری را دقیقا سخن و دستور حضرت مهدی(عج) می‌دانستند یعنی وقتی رهبر معظم انقلاب امری را صادر می‌کردند آن را امر حضرت مهدی(عج) دانسته و اجرا می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی بسیار تاکید داشت که مراقب باشید ولایت‌تان قضا نشود، افزود: ایشان می‌فرمودند که یکبار در زمان حضرت زهرا(س) با قضا شدن ولایت دختر پیامبر(ص) شهید شد، یکبار ولایت قضا شد و در پی آن امیرالمومنین علی(ع) شهید شدند، یکبار ولایت قضا شد و جسم امام حسن مجتبی(ع) را تیرباران کردند و یکبار دیگر ولایت قضا شد و اسب روی جسم مبارک حضرت امام حسین(ع) دواندند.

سردار کریم‌پور با بیان اینکه شهید سلیمانی به حوادث گوناگونی کشور اشاره می‌کردند، عنوان کرد: یکی از این حوادث مورد اشاره شهید سلیمانی حوادث سال 88 بود که باعث شد ولایت نزدیک هشت ماه فراموش شود و سفارش مهم ایشان این بود که اگر می‌خواهید انقلاب بماند ولایت‌تان قضا نشود.

اخلاص شهید سلیمانی

وی با بیان اینکه تبعیت از ولی فقیه محور اصلی کارهای حاج قاسم سلیمانی بود، گفت: اخلاص شهید سلیمانی موضوع دیگری بود که به واقع در وجودشان تجلی پیدا کرده بود.

مشاور ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی با شهید سلیمانی در بعد دشمن شناسی دشمن را آنالیز می‌کرد، اظهار کرد: ایشان در جنگ سوریه وقتی با مخالفان بشار اسد صحبت می‌کرد همه را با یک چشم نمی‌دید و معتقد بود که نباید همه را با یک چوب زد.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی وقتی با النصره صحبت می‌کرد، می‌پرسید که برای چه با بشار اسد می‌جنگید؟ آنها می‌گفتند ما طرفدار وهابیت هستیم، با ارتش آزادی بخش صحبت می‌کرد و همین سوال را از آنها می‌کرد که آنها عنوان می‌کردند که ما ارتشی هستیم و باید از حکومت سهم داشته باشیم. یعنی شهید سلیمانی مخالفان را تفکیک می‌کرد و با دشمن نیز با اخلاص عمل می‌کرد.

سردار کریم‌پور با تاکید بر اینکه اخلاص شهید سلیمانی در فرماندهی فوق‌العاده بود، گفت: سردار سلیمانی تا مدتها هیچ گونه مصاحبه‌ای نداشت و در قاب دوربین‌ها ظاهر نمی‌شد و هیچ گاه اخلاص خود را به عنوان ابزار استفاده نکرد.

سردار سلیمانی به دل دشمن می‌زد

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به شهید سلیمانی سفارش کرده بودند که دشمن را خوب بشناسید و برنامه‌ریزی‌هایش را بدانید و هوشمندانه با برنامه‌ریزی‌های دشمن برخورد کنید که سردار شهید سلیمانی به زیبایی این سفارس مقام معظم رهبری را عملی کرده بود.

مشاور ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه شهید سلیمانی به دل دشمن می‌رفت تا نقشه دشمن را بداند، گفت: شجاعتی که سردار سلیمانی داشت باعث شده بود تا به دل دشمن برود.

وی خاطرنشان کرد: زمانی قسمتی از منطقه محاصره بود و فرمانده نداشت. سردار سلیمانی با هلی کوپتر به منطقه‌ای که در محاصره بود، رفتند. اینطور بگویم که جرات و جسارتی که شهید سلیمانی داشت باعث شده بود تا ذره‌ای هراس به خود راه ندهد.

سردار کریم‌پور با بیان اینکه در مصر عبدالناصر بود و موشک قاهر را هم داشتند اما جرات شلیک به اسرائیل را نداشتند، افزود: در مقابل حاج قاسم سلیمانی با داشتن شجاعت توانست بر دشمن غلبه پیدا کند.

وی با بیان اینکه اساسی‌ترین شاهکار سردار سلیمانی زمین گیر کردن داعش بود، عنوان کرد: آزادی حلب را با هیچ عملیاتی نمی‌شود مقایسه کرد، مسئله داعش نه منطقه و اسلام بلکه دنیا را فراگیر کرده بود که شهید سلیمانی این کار بزرگ را انجام داد و داعش را شکست داد.

مشاور ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه یکی از هنرهای بسیار زیبای این شهید این بود که استعداد افراد را پیدا می‌کرد، گفت: سردار سلیمانی برمبنای استعداد افراد به آنها ماموریت می‌داد یعنی فرماندهی ایشان بسیار آموزنده بود.

وی تصریح کرد: در شیوه فرماندهی حاج قاسم هرکس ماموریت خود را انجام می‌داد و تقسیم کار بسیار خوبی انجام می‌دادند که همین تقسیم کار موفقیت‌های بزرگی را به همراه داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر