logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۸۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
به مناسبت روز جوان؛

بازدید از موزه تاریخی طبیعی زنجان رایگان شد/تاریخ طبیعی زنجان یادگاری ارزشمند

بازدید-از-موزه-تاریخی-طبیعی-زنجان-رایگان-شد-تاریخ-طبیعی-زنجان-یادگاری-ارزشمند

مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: به مناسبت روز جوان؛امروز بازدید از موزه تاریخی طبیعی زنجان رایگان شد.

امجد باقری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امروز بازدید از موزه تاریخ طبیعی اداره ‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان رایگان است.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت گرامیداشت هفته جوان بازدید از این موزه برای عموم رایگان است، ادامه داد: علاقه مندان می توانند  از ساعت 8 صبح تا 13.15 ظهر از این موزه بازدید کنند. 

این مسئول با بیان اینکه در این موزه بازدیدکنندگان با بخشی از حیات طبیعی منطقه آشنا می ‌شوند، افزود: مجموعه ‌ای از حیات ‌وحش را که در نقاط مختلف استان وجود دارد در قالب نمونه‌های تاکسیدرمی شده در این موزه گنجانده شده است.

 مسئول روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان گفت: موزه تاریخ طبیعی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدای جاده تبریز، پارک جنگلی ارم واقع شده است.

 

*گونه های جانوری کمیاب در موزه طبیعی زنجان

گفتنی است،موزه تاریخ طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمایش گذاشتن گونه های جانوری و گیاهی، سنگواره ها و نمونه هایی از برخی کانی ها و سنگهای معدنی موجود در استان، در سال 1373 افتتاح شد.   

موزه تاریخ طبیعی از جمله مکان های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقیقاتی و نمایشگاهی است که می تواند علاوه بر شناساندن هر چه بیشتر زیست بومهای مختلف و گونه های حیات وحش و پوشش گیاهی منطقه  ارزش حفظ و نگهداری تنوع زیستی را نیز به اقشار مختلف مردم جامعه یادآوری کند.

با توجه به این اصل مهم که ادامه حیات بشری به بقای طبیعت بستگی دارد از این رو اهمیت علوم طبیعی و نقش موزه های تاریخ طبیعی در اشاعه دانش و فرهنگ زیست محیطی در جهان امروز بیشتر محسوس  هستند.

 لذا این مراکز می توانند اندیشه و احساس مردم را در مورد جلوه های تنوع زیستی و خطر انقراض گونه های کمیاب جانوری و گیاهی برانگیزد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر