logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۸۴۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گفت‌وگوی موج رسا با مدافع سلامت؛

پرستار زنجانی در خط مقدم مبارزه با کرونا/ پرداخت مطالبات خواسته به حق پرستاران

پرستار-زنجانی-در-خط-مقدم-مبارزه-با-کرونا-پرداخت-مطالبات-خواسته-به-حق-پرستاران
پرستار زنجانی از دوران سخت روزگار پرستاران برای مقابله با بیماری کرونا می‌گوید که هم در فوریت‌های پزشکی خدمت می کند و هم در نقاهتگاه‌ها به بیماران خدمات ارائه می‌کند.

به گزارش موج رسا; میلاد پرنور حضرت زینب (س) به عنوان اسوه و الگوی صبر، ایثار و فداکاری به عنوان روز پرستار در تقویم رسمی کشور ثبت شده است تا در این روز از کسانی که با صبر و گذشت به بیماران خدمت کرده و نقش مهمی در کاهش آلام بشریت دارند، تقدیر شود.

پرستاران جامعه افراد گمنامی هستند که در عین گمنامی خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه می‌کنند، امسال روز پرستار باید به گونه‌ای دیگر برگزار و مراسم تجلیل از این اسوه‌های صبر با قوت بیشتری انجام شود.

پرستاران زنجانی همچون سایر پرستاران جهان در دوران سخت کووید 19 از همان ابتدا پای کار آمدند و با وجود اینکه در بسیاری از مواقع حتی به حقوق قانونی خود نرسیدند، اما جبهه ایثار را رها نکرده و به مردم و بیماران خدمات ارائه کردند.

کادر درمان بیمارستان‌ها به ویژه پرستاران زحمتکش زنجانی حتی تا پای جان در این زمینه خدمت کردند و اولین پرستار زن زنجان به عنوان مدافع سلامت در خدمت به بیماران شهید شد.

مرحومه اکرم احدیان بهیاز بخش اورژانس بیمارستان ولیعصر زنجان و از مدافعان خط مبارزه با بیماری کرونا، پس از حدود یک ماه بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

در آستانه روز پرستار باید یادی شود از همه پرستارانی که صادقانه از جان خود گذشتند تا با ایثار، درس از خودگذشتگی را به جامعه یاد دهند.

حسین معصومی یکی از پرستاران زنجانی است که در خط مبارزه با کرونا قرار گرفته و از همان روزهای نخست انتشار این ویروس به عنوان کارشناس بالینی فوریت‌های پزشکی فعالیت خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

این پرستار زنجانی از بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی زنجان و رابط فرهنگی نمونه دانشگاه علوم پزشکی زنجان است.

این جوان 27 ساله در حال حاضر به عنوان کارشناس بالینی فوریت‌های پزشکی سلطانیه، مدیر امداد و عملیات سازمان بسیج جامعه پزشکی و روابط عمومی این سازمان در نقاهتگاه‌های بیماران کرونایی خدمت می‌کند.

حسین معصومی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در جامعه پزشکی استان زنجان خدمات ارزشمندی را به بیماران کرونایی ارائه کرده است، اظهار داشت: در سه دوره 14 روزه در نقاهتگاه 15 خرداد در هر دوره به 90 بیمار خدمات ارائه شده است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی نقاهتگاه صد تخته حاج قاسم سلیمانی از دیگر فعالیت‌های انجام شده است، افزود: توزیع کمک‌های مومنانه توسط اعضای بسیج جامعه پزشکی استان زنجان به مبلغ ریالی بیش از ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات ارائه شده محسوب می‌شود.

این پرستار زنجانی از ویزیت رایگان در هفته بسیج در شهرستان سلطانیه و اعزام تیم‌های رهنمون در سه شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر خبرداد و گفت: اعزام گروه روانپزشکی، پزشک عمومی و کادر پرستاری به زندان مرکزی زنجان در هفته دفاع مقدس از دیگر اقدامات انجام شده است.

معصومی یادآورشد: تامین کادر پزشکی و پرستاری برای ویزیت پدر و مادران شهدا در منزل، هماهنگی و تامین برخی از اقلام حفاظتی از بسیج اقشار برای کادر درمان از دیگر خدمات ارائه شده در شهرستان سلطانیه است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی به عنوان دبیر و هماهنگ کننده طرح کشوری حاج قاسم سلیمانی انتخاب شده است، افزود: در قالب این طرح بیمار یابی، حمایت، توزیع کمک‌های مومنانه با هدف قطع زنجیره کرونا انجام می‌شود.

این پرستار زنجانی که ‏پرستاری را علم و هنر مراقبت از بیمار می‌داند، معتقد است: کمبود پرستار نسبت به تعداد بیماران و در نتیجه بارکاری زیاد برای پرستاران از مهمترین مشکلات این قشر محسوب می‌شود.

معصومی می‌گوید: اضافه کاری اجباری، پرداخت مطالبات پرستاران با یک سال تاخیر، اجرا نکردن تعرفه کاری پرستاران که باعث شده که وظایف بیش از آنچه در حیطه وظیفه شان است انجام دهند و باعث فرسودگی شغلی برای این قشر شده است.

وی افزود: در 5 دوره رزمایش مواسات، همدلی و کمک کمک مومنانه در شهرستان زنجان، منطقه افشار و برخی روستاهای شهرستان خدابنده بسته های معیشتی توزیع شده است.

این پرستار زنجانی با اشاره به فعالیت 40 گروه جهادی در سطح استان زنجان در راستای طرح شهید قاسم سلیمانی، بیان داشت: تا کنون در قالب این طرح، 14 هزار و 510 بسته بهداشتی و غذایی توزیع شده است.

دبیر و هماهنگ کننده طرح شهید قاسم سلیمانی از سال 89 در عرصه پرستاری وارد شده و امروز هم در دوران کووید 19 به بیماران در اورژانش خدمات رسانی می‌کند.

حسین معصومی، متولد تیرماه ۱۳۷۱در شهر گرماب است که تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان در شهر گرماب گذارنده و با قبولی در کاردانی فوریت‌های پزشکی در زنجان، دوره کارشناسی فوریت‌های پزشکی را رشت گذرانده است.

مقاله علمی او در مورد ایمنی بیمار در مجله علمی پرستاری حیات و نمایه اسکوپوس چاپ شده و یک مقاله علمی با موضوع تاثیر رویال بل بر افزایش سطح وهوشیاری بیماران هد تروماHT در دست چاپ دارد.

وی مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه تلخند در سال‌های ۹۰ تا ۹۲ بوده و از دور هم دستی بر آتش مطبوعات استان زنجان دارد.

ملکناز نجفی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر