logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۸۴۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه بصیرت؛

برنامه‌های دهه بصیرت در زنجان تشریح شد

برنامه‌های-دهه-بصیرت-در-زنجان-تشریح-شد
در جلسه ستاد برگزاری مراسم، برنامه‌های دهه بصیرت از سوی دستگاه های اجرایی استان زنجان تشریح شد.

به گزارش موج رسا; محمد نجفی‌راد امروز در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه بصیرت با اشاره به 9 دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار داشت: به مناسبت این دهه برنامه‌های مختلفی در سپاه ناحیه زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به مناسبت دهه بصیرت، بیان داست: مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در زنجان برگزار می‌شود.

این مسئول از برگزاری جلسات بصیرتی در لایو اینستاگرام به مناسبت دهه بصیرت خبرداد و گفت: خدمات رسانی به مردم در قالب میز خدمت و شیفت ایثار از دیگر برنامه‌های این دهه محسوب می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زنجان با اشاره به برگزاری طرح شهید قاسم سلیمانی در زنجان، بیان داشت: با اجرای این طرح 30 درصد بیماری کرونا را کاهش داده است.

نجفی‌راد با بیان اینکه بسیجیان در قالب گروه‌های نظارتی، حمایتی و مراقبتی در این طرح فعالیت می‌کنند، افزود: بسیجیان با مراجعه به درب منازل بیماران کرونایی برابر شیوه‌نامه‌های ارائه شده خدمات ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در جمع‌آوری کمک مومنانه در همه مناطق شهر زنجان، بیان داشت: ۸۵ هزار بسته در هفت مرحله رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه در زنجان توزیع شد.

این مسئول تصریح کرد: یکی از طرح‌های اثر گذار برنامه نذر خون برای جبران کاهش خون دهی در کشور بود که در شهرستان زنجان نیز اجرایی شد و این هفته نیز ادامه دارد.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه زنجان از اجرای برنامه مدون نذر هوشمند به همت بسبج فرهنگیان و دانش‌آموزان برای تهیه گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان خبرداد و گفت: تولیدات رسانه‌ای نیز به مناسبت دهه بصیرت مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه به سهم خود مشارکت در برنامه کتابخوانی مکتب حاج قاسم نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به انتشار عکس، نصب بنر متناسب با ایام بصیرت در امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: به مناسبت اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی ۲ هزار بسته غذای گرم در استان توزیع می‌شود.

نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز از اجرای برنامه‌های دهه بصیرت در فضای مجازی از جمله سایت نوید شاهد و ایثار خبرداد و گفت: تجلیل از شهدای دهه بصیرت و احوالپرسی تلفنی از خانواده‌های شهدا و برگزاری مسابقات قرآن کریم از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه محسوب می‌شود.

ابراهیم قاسمی کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهارداشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به اجرای برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف است.

وی برضرورت آشنایی نسل‌های جدید جامعه با ارزش‌های نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: الگوهای بزرگی همچون شهید سلیمانی سرمایه کشور محسوب می‌شوند که باید به نسل‌های امروز معرفی شوند.

این مسئول از برگزاری مراسم شب شعر سردار دل‌ها با همراهی انجمن‌های ادبی استان در فضای مجازی خبرداد و گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری نیز برنامه‌های مختلفی را در دهه بصیرت برگزار می‌کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر