logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۸۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
به مناسبت نیمه شعبان؛

ارکستر ملی ایران با حضور ٦٠ نوازنده در زنجان به روی صحنه می ‌رود

ارکستر-ملی-ایران-با-حضور-٦٠-نوازنده-در-زنجان-به-روی-صحنه-می-‌رود-

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت نیمه شعبان؛ارکستر ملی ایران با حضور ٦٠ نوازنده در زنجان به روی صحنه می‌رود

جعفر محمدی در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; اظهار داشت: به مناسبت نیمه شعبان سالروز میلاد مسعود حضرت بقیه الله اعظم (عج) ارکستر ملی ایران پنج‌ شنبه ٢١ اردیبهشت‌ ماه سال جاری در زنجان به روی صحنه می رود.

وی با بیان اینکه گروه ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی در زنجان حضور می یابند، افزود: برنامه این گروه موسیقی در سالن هلال زنجان برگزار می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: این برنامه با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در دو سانس، از ساعت ١٨ تا ٢٠ و ٢١ تا ٢٣ اجرا می‌ شود.

محمدی با اشاره به اینکه ارکستر ملی ایران برای اولین بار در استان زنجان برنامه اجرا می کند، ادامه داد: علاقه‌ مندان به حضور در این ارکستر می ‌توانند با مراجعه به سایت رویال کنسرت، نسبت به خرید اینترنتی بلیت این برنامه اقدام کنند.

گفتنی است،ارکستر موسیقی ملی ایران در سال ۱۳۷۷ با پشتیبانی دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد و به مدت ۱۱ سال از ابتدا تا سال ۱۳۸۸، فرهاد فخرالدینی رهبری ارکستر ملی ایران را به عهده داشت.

در سال ۱۳۸۸ وی از این سمت استعفا داد و پس از آن‌ در تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۵، فریدون شهبازیان به عنوان رهبر دائم ارکستر موسیقی ملی ایران منصوب شد.

ارکستر ملی ایران در آخرین برنامه خود در تهران، طی روزهای ١٤ و ١٥ اردیبهشت به روی صحنه رفت و قرار است به تدریج در چند شهرستان نیز برنامه اجرا کند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر